موتور های جستجو چگونه کار...

برای یک موتور جستجو، ارتباط بین صفحات از طریق لینک های داخلی ارزش زیادی دارد. در روز های اولیه دنیای وب، موتور های جستجو همانند امروزه پیشرفته نبودند و از الگوریتم های ساده تری پیروی میکردند و در نهایت نتایج جستجو ارزش کمتری داشتند.

عمل کرد موتور های جست و جو

قسمت اول

ارائه فهرستی از جستجو های کاربران همراه با رتبه بندی وب سایت ها و مشخص کردن وب سایت های  مهم خلاصه ای از مهم ترین عملکرد موتور های جست و جو می باشد.

تصور کنید که فضای وب مانند یک شبکه عظیم مترو در یک شهر بزرگ باشد.

هر ایستگاه توقف، یک سند منحصر به فردی می باشد که برای مشخص کردن راه خزنده ها ضروری است.  خزنده کل مسیر  و توقفگاه ها را طی می کند و در نهایت مسیر خود را از بین مسیر ها پیدا میکنند. این فرآیند به وسیله لینک ها انجام می شود.

لینک ها وسیله ای هستند که  ربات های موتور های جستجو به نام "خزنده" و یا "عنکبوت" برای رسیدن به میلیارد ها صفحه وب از آنها استفاده میکنند .

موتور های جستجو چگونه ارتباطات و محبوبیت صفحه های وب را تشخیص میدهند؟

برای یک موتور جستجو، ارتباط بین صفحات از طریق لینک های داخلی ارزش زیادی دارد. در روز های اولیه دنیای وب، موتور های جستجو همانند امروزه پیشرفته نبودند و از الگوریتم های ساده تری پیروی میکردند و در نهایت نتایج جستجو ارزش کمتری داشتند.

 

الگوریتم های موتور های جسجتو غیر قابل نفوذ اند زیرا بسیار پیچیده می باشند . در واقع موتور های جست و جو خودشان برای اینکه چگونه به نتایج بهتری برسیم و یا ترافیک بیشتری جذب کنیم راه حل  هایی ارائه می دهند .

توصیه های گوگول جهت افزایش رتبه در سئو:

  1.  طراحی سایت بسیار مهم هست. طراحی سایت شما باید به گونه ای باشد که کاربر را خسته نکند، کار بر به راحتی بتواند در صفحات مختلف سایت گردش کند. هم چنین نمایش سایت شما باید در انواع دستگاه ها ( تبلت ، موبایل و ... ) استاندارد باشد.
  2. یک سایت حرفه ای همراه با لینک های داخلی ایجاد کنید. هر صفحه باید دارای حداقل یک لینک داخلی ثابت باشد.
  3.  محتواهای مفید در وب سایت خود قرار دهید و از قرار دادن محتواهای کپی و بی ارزش در وب سایت خود پرهیز کنید زیرا موجب افت رتبه وب سایت شما می شود. اطمینان حاصل کنید که عنوان صفحه حتما از عناصر و ویژگی هایی پیروی کند که فعالیت شما را دقیق توصیف کند.
  4. آدرس و عنوان صفحه باید با محتوای صفحه ارتباط داشته باشند. تهیه یک نسخه URL که به راحتی به خاطر سپرده شود بسیار تاثیر گذار می باشد.

    برای یک موتور جستجو، ارتباط بین صفحات از طریق لینک های داخلی ارزش زیادی دارد. در روز های اولیه دنیای وب، موتور های جستجو همانند امروزه پیشرفته نبودند و از الگوریتم های ساده تری پیروی میکردند و در نهایت نتایج جستجو ارزش کمتری داشتند.

چگونه افراد با موتور های جستجو ارتباط برقرار می کنند؟

یکی از مهم ترین عناصر برای ایجاد استراتژی بازاریابی آنلاین ارتباط با مخاطبان شما است. هنگامی که شما به درک آنچه که مخاطبین نیاز دارند  برسید می توانید به آنچه انتظار دارید برسید و مخاطبین را در سایت خود نگه دارید.

" ساختن برای کاربران نه برای موتورهای جستجو"

جهت قرار دادن محتوا در وب سایت خود می بایست موارد زیر را از خود بپرسید و خود را جای مخاطب قرار دهید:

"انجام دادنتراکنش انجام دادن: من میخواهم کاری را انجام بدهم. مانند خرید یک بلیط هواپیما یا گوش دادن به یک موزیک

"دانستن" تراکنش اطلاعات : من نیاز به اطلاعاتی نیاز دارم، مانند اسم یک گروه موسیقی یا بهترین رستوران در تهران

"رفتن" تراکنش جهت یابی: من میخواهم به یک صفحه خاص در اینترنت بروم مانند Facebook  و یا NFL  

 

این مطلب ادامه دارد...

منبع : moz.com

 

برچسب ها:

دوست دارید به اشتراک بذارید از طریق:
نظرات
نظر خود را وارد نمایید