موتور های جستجو چگونه کار...

برای یک موتور جستجو، ارتباط بین صفحات از طریق لینک های داخلی ارزش زیادی دارد. در روز های اولیه دنیای وب، موتور های جستجو همانند امروزه پیشرفته نبودند و از الگوریتم های ساده تری پیروی میکردند و در نهایت نتایج جستجو ارزش کمتری داشتند.

عمل کرد موتور های جست و جو

قسمت اول

ارائه فهرستی از جستجو های کاربران همراه با رتبه بندی وب سایت ها و مشخص کردن وب سایت های  مهم خلاصه ای از مهم ترین عملکرد موتور های جست و جو می باشد.

تصور کنید که فضای وب مانند یک شبکه عظیم مترو در یک شهر بزرگ باشد.

هر ایستگاه توقف، یک سند منحصر به فردی می باشد که برای مشخص کردن راه خزنده ها ضروری است.  خزنده کل مسیر  و توقفگاه ها را طی می کند و در نهایت مسیر خود را از بین مسیر ها پیدا میکنند. این فرآیند به وسیله لینک ها انجام می شود.

لینک ها وسیله ای هستند که  ربات های موتور های جستجو به نام "خزنده" و یا "عنکبوت" برای رسیدن به میلیارد ها صفحه وب از آنها استفاده میکنند .

موتور های جستجو چگونه ارتباطات و محبوبیت صفحه های وب را تشخیص میدهند؟

برای یک موتور جستجو، ارتباط بین صفحات از طریق لینک های داخلی ارزش زیادی دارد. در روز های اولیه دنیای وب، موتور های جستجو همانند امروزه پیشرفته نبودند و از الگوریتم های ساده تری پیروی میکردند و در نهایت نتایج جستجو ارزش کمتری داشتند.

 

الگوریتم های موتور های جسجتو غیر قابل نفوذ اند زیرا بسیار پیچیده می باشند . در واقع موتور های جست و جو خودشان برای اینکه چگونه به نتایج بهتری برسیم و یا ترافیک بیشتری جذب کنیم راه حل  هایی ارائه می دهند .

توصیه های گوگول جهت افزایش رتبه در سئو:

  1. طراحی سایت بسیار مهم هست. طراحی سایت شما باید به گونه ای باشد که کاربر را خسته نکند، کار بر به راحتی بتواند در صفحات مختلف سایت گردش کند. هم چنین نمایش سایت شما باید در انواع دستگاه ها ( تبلت ، موبایل و ... ) استاندارد باشد.
  2. یک سایت حرفه ای همراه با لینک های داخلی ایجاد کنید. هر صفحه باید دارای حداقل یک لینک داخلی ثابت باشد.
  3.  محتواهای مفید در وب سایت خود قرار دهید و از قرار دادن محتواهای کپی و بی ارزش در وب سایت خود پرهیز کنید زیرا موجب افت رتبه وب سایت شما می شود. اطمینان حاصل کنید که عنوان صفحه حتما از عناصر و ویژگی هایی پیروی کند که فعالیت شما را دقیق توصیف کند.
  4. آدرس و عنوان صفحه باید با محتوای صفحه ارتباط داشته باشند. تهیه یک نسخه URL که به راحتی به خاطر سپرده شود بسیار تاثیر گذار می باشد.

    برای یک موتور جستجو، ارتباط بین صفحات از طریق لینک های داخلی ارزش زیادی دارد. در روز های اولیه دنیای وب، موتور های جستجو همانند امروزه پیشرفته نبودند و از الگوریتم های ساده تری پیروی میکردند و در نهایت نتایج جستجو ارزش کمتری داشتند.

چگونه افراد با موتور های جستجو ارتباط برقرار می کنند؟

یکی از مهم ترین عناصر برای ایجاد استراتژی بازاریابی آنلاین ارتباط با مخاطبان شما است. هنگامی که شما به درک آنچه که مخاطبین نیاز دارند  برسید می توانید به آنچه انتظار دارید برسید و مخاطبین را در سایت خود نگه دارید.

" ساختن برای کاربران نه برای موتورهای جستجو"

جهت قرار دادن محتوا در وب سایت خود می بایست موارد زیر را از خود بپرسید و خود را جای مخاطب قرار دهید:

"انجام دادن"  تراکنش انجام دادن: من میخواهم کاری را انجام بدهم. مانند خرید یک بلیط هواپیما یا گوش دادن به یک موزیک

"دانستن" تراکنش اطلاعات : من نیاز به اطلاعاتی نیاز دارم، مانند اسم یک گروه موسیقی یا بهترین رستوران در تهران

"رفتن" تراکنش جهت یابی: من میخواهم به یک صفحه خاص در اینترنت بروم مانند Facebook  و یا NFL  

 

این مطلب ادامه دارد...

منبع : moz.com

 

دوست دارید به اشتراک بذارید از طریق:

نظرات

  • زهرا
    6 بهمن 1397

    اگه به تیتر مقالمون هم لینک داخلی بدیم خوبه یا بده؟

    پاسخ
    مدیر سیستم
    7 بهمن 1397

    نه امکان این کار نیست تیتر مقاله خودش یک تگ هست

    پاسخ
  • نادر
    10 بهمن 1397

    با سلام. من در سایتم فرم آنلاینی را قرار داده ام یعنی کاربران قبل از ورود به سایت باید آن فرم را پر کنند. در چنین حالتی صفحات سایت من برای موتور های جستجو قابل دسترسی است؟ مشکلی ایجاد نمی شود؟

    پاسخ
    مدیر سیستم
    8 اسفند 1397

    با سلام
    خیر مشکلی پیش نمی آید.

    پاسخ
  • masih
    31 فروردین 1398

    سلام خسته نباشید. آدرس صفحه با عنوان محتوا باید یکی باشه یا میتونه متفاوت باشه؟

    پاسخ
    فراموج
    2 اردیبهشت 1398

    سلام و خسته نباشید خدمت شما دوست عزیز، 

    آدرس صفحه و عنوان محتوا حتما نباید مثل یک دیگر بوده و از هم پیروی کنند. اما بهتر است که این عنوان و لینک یکی در نظر گرفته شود چرا که کار را برای موتورهای جست و جو راحت تر خواهد کرد. . 

    پاسخ
  • سارا شیردره
    2 اردیبهشت 1398

    ممنون از توضیحات شما .

    پاسخ
    فراموج
    4 اردیبهشت 1398

    سلام و درود فراوان خدمت شما، باعث افتخار ما هستش که بقیه مقالات را دنبال کنید. 

    پاسخ
  • حدیث
    4 اردیبهشت 1398

    سلام خدمت شما. میخواستم بدونم کدوم یکی از الگوریتم های گوگل برای محتوا بوده و محتوا رو چک میکنه ؟

    پاسخ
    فراموج
    7 اردیبهشت 1398

    سلام روز بخیر، 

    گوگل برای چک کردن محتوا الگوریتم گوگل پاندا رو به کاربران معرفی کرد که برای اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله مرتبط با الگوریتم گوگل پاندا رو مطالعه کنید.

    پاسخ
  • پریا علیزاده
    11 اردیبهشت 1398

    سلام راهی هستش که بشه این موتورهای جست و جو رو زیر نظر گرفت ؟

    پاسخ
    فراموج
    14 اردیبهشت 1398

    سلام و درود فراوان خدمت شما، 
    در این باره به زودی مقاله هایی برای شما قرار خواهیم داد تا به صورت کامل در جریان سئو کلاه سفید و سئوی کلاه سیاه قرار گیرید. 

    پاسخ
نظر خود را وارد نمایید