الگوریتم گوگل پاندا

الگوریتم گول پاندا محتواهای کپی شده و کم ارزش وب سایت ها را تشخصیص میدهد و آن سایت ها را جریمه می کند.

الگوریتم گوگل پاندا چیست؟

خلاصه: الگوریتم پاندا یکی از الگوریتم های گوگل می باشد که سایت هایی که از وب سایت های دیگر محتوا کپی می کنند و دارای محتوای بی ارزش می باشند را شناسایی کرده و آن ها را جریمه می کند.

به زبان ساده وظیفه اصلی الگوریتم  هوشمند پاندا بررسی کیفیت محتوا و شناسایی میزان رضایت کاربران از محتوای ایجاد شده در صفحات وب هست  . این الگوریتم که در ابتدا با نام Farmer شناخته شده بود ؛ به وجود آمد تا رتبه وب سایت هایی که محتوای با کیفیتی دارند را افزایش دهد و وب سایت هایی که دارای محتوای بی کیفیت هستند را جریمه کند. این الگوریتم زمانی منتشر شد که کاربران از محتوای بیهوده و اسپم های زیاد در نتایج جستجو شکایت داشتند. گوگل همواره در تلاش هست تا الگوریتم های خود را به بهترین شکل ممکن ارائه کند، الگوریتم پاندا از سال 2011 تا 2015  بیست و هشت بار بروزرسانی شده است. طبق گزارش گوگل تنها چند ماه پس از انتشار الگوریتم پاندا بهبود 12 درصدی در نمایش نتایج انگلیسی مشاهده شد.

الگوریتم گوگل پاندا Google panda algorithm به زبان ساده ، بر کیفیت محتوای ارائه شده در سایت نظارت دارد ، وظیفه گوگل پاندا این است که محتوای کپی شده ، محتوای کوتاه ، صفحات تکراری و بی ارزش را شناسایی کند و بهترین سایت های دارای ارزش محتوایی بالا را که از قوانین گوگل پیروی می کنند انتخاب کند و سایت های نا معتبر را  حذف کند .

در سرچ با زبان  فارسی تقریبا از سال 2013  اثرگذاری الگوریتم پاندا  کم کم آغاز شد و محتوا های کپی به ویژه سایت های که از تکنیک های سئو کلاه سیاه استفاده می کردند ، کم کم از نتایج گوگل حذف شدند یا به عبارتی دچار پنالتی گوگل شدند.

 

 

معیار های الگوریتم پاندا

محتوای ضعیف :محتوا بسیار در رتبه سایت تاثیر دارد از نظر پاندا صفحاتی  ضعیف به حساب می آیند که محتوای کوتاه دارند و شامل چند کلمه یا چند جمله کوتاه هستند .

محتوای تکراری یا کپی شده: اگر از سایت های دیگر مقالات خود را کپی کنید ، پاندا به سادگی با پردازش متون متوجه آن می شود و احتمال جریمه شدن توسط گوگل را بالا می برد.

محتوای کم کیفیت : محتوای کم کیفیت شامل محتوای هایی هستند که عموما مقاله توسط نرم افزار های ترجمه آنلاین ترجمه می شود . این محتوا ها عموما از لحاظ نگارشی مشکل دارند و نمی توانند معنا و مفهوم درستی به مخاطب منتقل کنند.

محتوای جمع آوری شده : بعضی از وب سایت ها بدلیل کمبود منابع مالی  و زمانی از این روش استفاده می کنند. اغلب محتوای سایت های دیگر توسط نویسندگان جمع آوری و در یک مقاله گردهم می آورند تا با توجه به تعداد زیاد مقالات بتوانند از طریق گوگل بازدیدکننده جذب کنند .

مقالات نوشته شده توسط کاربران با کیفیت پایین : این گونه مقالات عموما به صورت پست مهمان در سایت منتشر می شود  و معمولا اطلاعات دقیق و درستی ندارند و پر از اشکالات نگارشی و املایی هستند و ممکن است حجم مقاله نیز کوتاه باشند .

نسبت آگهی به محتوا : هرگاه حجم تبلغات وب سایت شما به صورت بنر یا تبلیغات متنی بیش از محتوای هر صفحه باشد شما یک صفحه ضعیف دارید.

محتوای ناسازگار با گوگل : فرض کنید به کاربر قول می دهید یک کوپن تخفیف بدهید و کاربر پس از کلیک با صفحه ای خالی یا حتی صفحه با محتوای نا مرتبط روبرو شود . چقدر این مطلب روی اعصابتان هست؟ پاندای گوگل هم از این صفحات عصبانی می شود و اینگونه صفحات را دیر یا زود حذف می کند .

چگونه می توانید تشخیص دهید توسط گوگل پنالتی شده اید ؟

فرض کنید شما  وب سایت پر بازدیدی دارید و از محتوای کپی یا کم کیفیت استفاده می کنید اگر به طور ناگهانی بازدید ارگانیک شما و رتبه ی وب سایت کاهش یابد در این صورت احتمالا شما دچار جریمه گوگل یا گوگل پنالتی شده اید .

الگوریتم گول پاندا محتواهای کپی شده و کم ارزش وب سایت ها را تشخصیص میدهد و آن سایت ها را جریمه می کند. 

اگر وب سایتی با محتوای ارزشمند تولید کنید ، شک نکنید گوگل پاندا شما را دوست خواهد داشت و شما بیش از نیمی از راه سئو سایت را رفته اید. در واقع مهم ترین مورد در سئو تولید محتوای با کیفیت و ارزشمند می باشد.

در آخر لازم به ذکر است که الگوریتم پاندا سایت را از لحاظ فنی برررسی نمی کند و فقط به تشخیص محتواهای کپی و بی ارزش می پردازد.

الگوریتمی که با هم بررسی کردیم تنها یکی از الگوریتم های گوگل در زمینه سئو می باشد. پیشنهاد می کنیم مقالاتی که در مورد الگوریتم مرغ مگس خوار و الگوریتم پنگوئن به زودی در اختیار شما دوستان قرار می دهیم را هم مطالعه کنید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دیگر الگوریتم ها همراه با بهترین شرکت طراحی سایت باشید .

منبع: moz.com

نظرات

نظر خود را وارد نمایید