بروزرسانی اینستاگرام 2019...

قابلیت های جدید اینستاگرام در سال 2019

قابلیت های جدید اینستاگرام در سال 2019

اینستاگرام یکی از سریع ترین رشد ها را در بین شبکه های اجتماعی داشته است از لحاظ کاربر بیشتر از روزانه  500 میلیون کاربر فعال دارد و نزدیک به 4.2 میلیارد بازدید در روز دارد.

این آمار خیره کننده به این معنیست که اینستاگرام مصمم است این راه را با قدرت ادامه دهد و ویژگی های جدید و به روزی را به نمایش بگذارد تا کاربران احساس راحتی بیشتری داشته باشند و تعامل بیشتری با این شبکه اجتماعی داشته باشند.

ما در شرکت فراموج همواره سعی داریم تا بروز ترین اطلاعات را با شما به اشتراک بگذاریم  پیش تر به مواردی مانند نحوه استفاده از هشتگ ها ، آرشیو کردن استوری ها و پست ها ، مدیریت کامنت ها و ... پرداختیم اگر هنوز در مورد موراد فوق اطلاعاتی ندارید  پس هرگز مقاله قوانین جدید برای اینستاگرام در سال 2018 را از دست ندهید و اما در این مقاله به بررسی جدید ترین بروزرسانی های اینستاگرام می پردازیم.

همان طور که گفتیم اینستاگرام همواره در حال ارائه بروزرسانی هایی برای بهبود عملکرد شبکه اجتماعی خود هست برتری در این شبکه اجتماعی نیاز بسیار زیادی به بروز بودن و فعال بودن در آن دارد رعایت قوانین  و مطلع بودن از آخرین بروزرسانی ها کمک بزرگی به شما می کند کمکی مشابه سئو بر روی وب سایتتان. بیایید با هم نگاهی به این بروزرسانی ها بندازیم:

IGTV در پست!

IGTV در ابتدا کار خود را به عنوان یک برنامه مستقل و برای ارائه محتوای ویدیویی طولانی زیر نظر اینستاگرام شروع کرد. در ایده اولیه IGTV باید مانند یک تلویزیون عمل می کرد شما برنامه های متفاوت را تماشا می کنید و از برنامه ای به برنامه ی دیگر می روید. اگر چه IGTV به عنوان یک برنامه مستقل شروع به کار کرد اما همان طور که گفتیم این برنامه زیر نظر اینستاگرام فعالیت می کرد. زمانی که شما محتوای ویدیویی بر روی IGTV خود انتشار می کردید فقط فالوور های شما در اینستاگرام از آن مطلع می شدند و  میتوانستند آن را تماشا کنند؛ که برای این کار باید حتما به IGTV شما می رفتند.

آیا تا به حال ویدیو هایتان در IGTV بازدید پایینی داشت و از این موضوع ناراضی بودید؟ خب اینستاگرام صدای نارضایتی شما را شنیده و حال می توانید یک دقیقه از ویدیو طولانی مورد نظر را در پستی بر روی صفحه ی خود انتشار دهید.

اینبار اینستاگرام با ارائه بروزرسانی جدیدی قابلیت نمایش IGTV را به صورت پست فراهم کرده نمایش IGTV در پست های شما می تواند قدمی در بروزرسانی فوق باعث می شود تا هم تعداد بازدیدکنندگان ویدیو های طولانی در IGTV بیشتر شود هم کاربرانی که کمتر علاقه به مشاهده محتوای ویدیویی طولانی داشتند کم کم به این برنامه علاقه مند شده و از آن به راحتی استفاده کنند.سیر پیشرفت باشد زیرا این کار به کاربران اجازه می دهد دقیقه ای از ویدیو طولانی شما را مشاهده کرده و در صورت علاقه مندی به مشاهده ادامه ویدیو به IGTV شما بروند و ادامه ویدیو را تماشا کنند.

برای اضافه کردن ویدیو طولانی کافیست هنگام انتشار ویدیو در IGTV گزینه Post a Preview را فعال کنید در ادامه پس از آپلود ویدیو می توانید مشاهده کنید که ویدیو طولانی شما به عنوان یکی از پست ها بر روی صفحه شما قرار گرفته است و فالوور های شما می توانند ابتدا یک دقیقه از آن را مشاهده کنند و در ادامه در صورت علاقه مندی به دیدن ادامه محتوا ویدیویی بر Keep Watching کلیک کرده و به IGTV منتقل می شوند و می توانند ادامه ویدیو را مشاهده کنند.

 

تصاویری با محتوای حساس

اینستاگرام در اقدامی تحسین برانگیز اعلام کرد تصاویر و ویدیو های حاوی صحنه های خشونت آمیز و حساس را فیلتر خواهد کرد . در بروزرسانی های اینستاگرام تصاویر حاوی صحنه های خشونت آمیز و حساس با فیلتری همراه می شوند که به کاربران اطلاع رسانی می کند این پست حاوی تصاویر دل خراش است اگر همچنان اصرار به ادامه دیدن این تصاویر دارید می توانید بر روی See Photo کلیک کنید تا این تصاویر برای شما نمایش داده شود. همان طور که مشخص است اینستاگرام یک شبکه اجتماعی برای تمامی کاربران است و همین اقدام باعث می شود بیشتر به مفهوم آگاهی اجتماعی نزدیک تر شود.

اشتراک گذاری یک پست بر روی چند اکانت

 در طی ماه های گذشته ویژگی ای به اینستاگرام اضافه شده است که به کاربران اجازه می دهد یک پست را بر روی چند اکانت تحت مدیریت خود به اشتراک بگذارند. این ویژگی فقط برای پست ها هست و فعلا همچنین ویژگی ای برای استوری ها وجود ندارد. در حالت عادی تولید محتوای منحصر به فرد کاری مفید است و باعث ایجاد خلاقیت می شود. امروزه استفاده افراد از اینستاگرام فراتر از یک آلبوم شخصی برای ثبت اتفاقات زندگی رفته و حتی عده ای از این شبکه اجتماعی برای ایجاد صفحه های کسب و کار، فروشگاه های اینترنتی  و... استفاده می کنند. حتی شما می توانید با تلویزیون خود خداحافظی کنید و از IGTV استفاده کنید. با توجه  به موارد گفته شده این فرض وجود دارد تا یک شخص حقیقی مدیریت چندین اکانت اینستاگرامی را داشته باشد و بخواهد پستی مشترک بین تمامی اکانت ها منتشر کند در اینجا بروزرسانی جدید اینستاگرام به کمک او می آید و می تواند به راحتی پستی مشترک منتشر کند و در وقت خود نیز صرفه جویی کند.

این ویژگی در حال حاضر فقط بر روی دستگاه هایی با سیستم عامل IOS در دسترس است و در بروز رسانی های آینده اینستاگرام برای سیستم عامل آندروید نیز در ارائه خواهد شد.

استیکر پرسش و پاسخ

اینستاگرام برای تعامل بهتر همیشه در حال ارائه بروزرسانی های مختلف است در گذشته قابلیت هایی مانند نظرسنجی را به استیکر های استوری اضافه کرد اما شما فقط می توانستید سوالی از فالوور های خود بپرسید و تنها امکان انتخاب بین دو جواب از پیش تعیین شده وجود داشت  حال  قابلیت جذابی به این برنامه اضافه شده استیکر پرسش و پاسخ. از این پس شما می توانید تمامی سوالات را با فالوور های خود مطرح کنید و جواب های متفاوتی از آنان بگیرید، برای این کار کافیست این استیکر را به استوری خود اضافه کرده  به جای عبارت Ask a question سوال مورد نظر را بپرسید و در نهایت جواب های متنوعی از فالوور های خود دریافت کنید. حتی می توانید جواب های دریافت شده را نیز با دیگر فالوور ها به اشتراک بگذارید تا آنان نیز از نقطه نظرات دیگران در مورد سوال شما آگاه شوند.

استیکر شمارش معکوس

کاربران همیشه به دنبال رفع محدودیت ها هستند اگر شما به آن ها کمک نکنید خود از طریق راه های جایگزین محدودیت ها را کنار می زنند. یکی از محدودیت هایی که وجود داشت اعلام زمان دقیق رویداد ها بود. اکثرا کاربران زمانی را که برای رویداد خاصی می خواستند بر روی کپشن اعلام می کردند اما همین راه جایگزین هم مشکلاتی داشت. اینستاگرام در بروزرسانی جدید خود به کمک کاربران خود آمده و استیکر شمارش معکوس را معرفی کرده. با استفاده از این استیکر شما  می توانید زمان رویداد خاص مورد نظر خود را به فالوور ها اطلاع دهید. این استیکر را می توانید در استوری های خود استفاده کنید. همچنین فالوور هایی که شما را دنبال می کنند نیز می توانند با فعال کردن گزینه remind me در زمان پایان این شمارش معکوش پیامی دریافت کنند و از رویداد مورد نظر جا نمانند آنان می توانند شمارش معکوسی که شما ایجاد کردید را بر روی استوری خود نیز  به اشتراک بگذارند. این قابلیت برای برقراری یک ارتباط نزدیک و موثر با فالوور ها و اطلاع رسانی کامل به آنها بسیار کارآمد است. اگر اینفلوئنسر هستید و یا کسب و کاری را راه اندازی کردید، با استفاده از استیکر شمارش معکوس در استوری اینستاگرام خود میتوانید فالوورهای خود را از رخدادهای هیجان انگیزی که برای آن برنامه ریزی کرده اید، آگاه کنید.

 

 دسترسی های جدید برای  استیکر ها

در ادامه بروزرسانی های اینستاگرام استیکر هایی تحت عنوان استیکر پرس و پاسخ  و شمارش معکوس  معرفی شد که در موارد بالا به آن پرداختیم شما می دانید که با استفاده از استیکر پرسش و پاسخ می توانید تعامل بهتری با فالوور های خود داشته باشید و با استفاده از استیکر شمارش معکوس می توانید زمان های مهم را برای فالوور های خود مشخص کنید.حال وقت این است تا از این استیکر ها در  بخش هایی بیشتر از استوری استفاده شود. اینستاگرام قابلیت استفاده از این استیکر ها را در لایو معرفی کرده. از این پس شما می توانید سوالات کاربران خود را به صورت زنده پاسخ دهید برای این کار می توانید به دو صورت اقدام کنید ابتدا در استوری خود از استیکر پرسش و پاسخ استفاده کنید و بعد در لایو خود از طریق دکمه تعبیه شده سوالات را مشاهده کنید و پس از انتخاب سوال مورد نظر آن را برای عموم انتشار دهید در مورد دوم فالوور های شما می توانند از طریق دکمه تعبیه شده در لایو مستقیم سوالات خود را با شما مطرح کنند و شما نیز از طریق همان دکمه تعبیه شده تمامی سوالات را مشاهده کرده و در نهایت برای عموم منتشر کنید و به پرسش و پاسخ ها جواب دهید و همچنین می توانید در لایو خود شمارش معکوس نیز قرار دهید تا با استفاده از آن رویداد مورد نظر خود را به صورت زنده آن هم در لایو خود با فالوور ها به اشتراک بگذارید.این قابلیت فعلا به صورت آزمایشی بر روی تعداد محدودی از اکانت ها فعال است.

 

تگ خرید

امروزه تقریبا بیشتر کسب و کار های بزرگ و کوچک بر روی اینستاگرام صفحه اختصاصی  مربوط به خود را دارند. اما عده ای از این کسب و کار ها پا را از این نیز فراتر گذاشتند و محصولات خود را در این شبکه اجتماعی به فروش می رسانند. اینستاگرام در جدیدترین بروزرسانی خود ویژگی ای منحصر به فرد برای این کسب و کار ها فراهم کرده است. از این پس  کسب و کار ها می توانند از این قابلیت استفاده کرده و نام و قیمت محصولات مورد نظر را به صورت تگ بر روی عکس ضمیمه کنند تا فالوور ها بتوانند با کلیک بر روی آن به صفحه خرید محصول رفته و محصول مورد نظر را به راحتی خریداری کنند.

کلام آخر

همان طور که مشاهده کردید در این مقاله به بررسی جدید ترین بروزرسانی های اینستاگرام در سال 2019 پرداختیم این بروزرسانی ها ابزاری هستند که شما با بهره گیری از آن ها می توانید صفحه خود را در این شبکه اجتماعی پر طرفدار بهبود ببخشید. ما در شرکت فراموج همواره در تلاش هستیم تا با ارائه مطالب آموزشی مفید بتوانیم دانسته های خود را با شما همراهان به اشتراک بگذاریم.از شما نیز می خواهیم در این راه ما را تنها نگذارید از ما انتقاد کنید، نظرات و پیشنهادات خود را با ما به شتراک بگذارید تا در این مسیر قوی تر از قبل در کنار شما باشیم...

نظرات

  • محدثه
    26 فروردین 1398

    سلام و خسته نباشید خدمت شما ، میخواستم بدونم برای اینکه تگ خرید اضافه کنیم باید پیج پابلیک باشه یا پرایویت هم میتونه باشه ؟

    پاسخ
    ادمین
    28 فروردین 1398

    سلام روز بخیر،

    برای اضافه کردن تگ خرید پیج باید تو حالت بیزینس باشه که برای بیزینس کردن پیج هم، پیج مورد نظر باید پابلیک باشه . 

    پاسخ
  • saman
    28 فروردین 1398

    سلام ، توی قسمت IGTV ویدیو با چه مدت زمانی میتونیم به اشتراک بذاریم؟

    پاسخ
    ادمین
    31 فروردین 1398

    سلام  خسته نباشید خدمت شما، 

    این مدن زمان برای پیج های بزرگ و پرطرفدار 60 دقیقه و برای پیج های شخصی 5 الی 10 دقیقه می باشد. 

    پاسخ
  • ghasem
    28 فروردین 1398

    سلام خسته نباشید، مدت زمانی که ویدیوها در IGTV میمونن چقدر هست؟ مثل استوری ها 24 ساعته هستن یا متفاوت؟

    پاسخ
    ادمین
    31 فروردین 1398

    سلام،

    ویدیوهایی که در IGTV آپلود می کنید بر روی صفحه هوم اینستاگرام شما به صورت جدا قابل مشاهده بوده و مدت زمان ماندگاری خاصی برای آن وجود ندارد. 

    پاسخ
  • ali
    31 فروردین 1398

    برای اشتراک گذاری پست بر روی چندین اکانت لازمه که اکانت هامونو با فیسبوک سینک کنیم یا نیازی نیست ؟

    پاسخ
    ادمین
    2 اردیبهشت 1398

    سلام و خسته نباشید خدمت شما ، 

    برای این کار نیازی به سینک کردن اکانتتون با فیسبوک ندارید ولی برای اینکه پیج خودتون رو بیزینسی کنید باید با فیبوک سینک کنید. .

     

    پاسخ
نظر خود را وارد نمایید