سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید چیست؟

خلاصه : همان طور که می دانید سئو به معنی بهینه سازی برای موتور های جست و جو می باشد. در این مقاله قصد داریم انواع سئو خصوصا سئو کلاه سفید را برای شما عزیزان شرح دهیم. به صورت خلاصه به سئو قانون مندی که تمام قوانین و شرایط موتورهای جست و جو را رعایت می کند و هرگز عملی خلاف قوانین انجام نمی دهد سئو کلاه سفید می گویند.

فهرست مطالب:

سئو کلاه سفید چیست؟

در سئو کلاه سفید باید چه مواردی را رعایت کنیم؟

 

در مقاله سئو در یک نگاه گفتیم سئو یعنی بهینه سازی برای موتور های جستجو  راهی که با استفاده از آن وب سایت و کسب و کار خود را از طریق موتور های جستجو به کاربران هدف معرفی کنید و مخاطبان خود را جذب کنید. موفقیت در این مسیر یعنی موفقیت در کسب و کار خود. این مسیر همواره پر از تکنیک ها و تاکتیک هایی هست که با بهره گیری از آن ها می توانید راه موفقیت را دنبال کنید.

جالب اینجاست که حتی اگر از تکنیک های اشتباه (سئو کلاه سیاه) هم استفاده کنید این تکنیک ها ممکن است وب سایت شما را به رتبه های بالاتر ارتقا می دهد اما باید در نظر داشته باشید که استفاده از این تکنیک های اشتباه همان طور که خیلی سریع رتبه سئو سایت شما را افزایش می دهد همان طور نیز خیلی سریع رتبه وب سایت شما را کاهش می دهد و یا وب سایت شما را با خطر پنالتی (جریمه شدن) و یا حتی حذف از موتور های جستجو مواجه می کند.

سئو تشکیل شده از تکنیک های متفاوتی هست ، که انتخاب و استفاده از آن ها مرز بین موفقیت و شکست را تعیین می کند. امروز در تیم تحریریه فراموج تصمیم داریم بیشتر در مورد تکنیک های سئو با شما صحبت کنیم.

تکنیک های سئو به  سه دسته سئو کلاه سفید، سئو کلاه خاکستری و سئو کلاه سیاه تقسیم می شوند. بیایید با سئو کلاه سفید شروع کنیم. در همه جای دنیا رعایت کردن قوانین و تبعیت از آن باعث  به وجود آمدن نظم می شود. اگر از قوانین راهنمایی و رانندگی تبعیت کنید به نظم بهتر در خیابان ها کمک کردید در نتیجه خود سریع تر و امن تر به مقصد می رسید. در یک شرکت بزرگ اگر کارمندان به قوانین احترام بگذارند باعث پیشرفت شرکت و بعضا باعث پیشرفت خودشان می شوند. حتی در یک خانواده کوچک نیز رعایت نظم و قوانین باعث به وجود آمدن آرامش و زندگی بهتر می شود. خب پس چرا رعایت کردن قوانین در سئو به پیشرفت رتبه وب سایت شما کمک نکند؟

سئو کلاه سفید چیست؟

سئو کلاه سفید بهترین ، ماندگارترین و بی خطرترین روش سئو هست . به مجموعه  ای از تکنیک ها ، روش ها و فعالیت هایی که در راستای قوانین تعیین شده توسط موتور های جستجو پیاده سازی میشود سئو کلاه سفید می گویند. به زبان ساده تر در سئو کلاه سفید وب مستر به قوانین موتور های جستجو احترام می گذارد و این قوانین را رعایت می کند. پیروی از این قوانین باعث بهبود رتبه وب سایت شما می شود. مدت زمان افزایش رتبه سئو سایت شما وابسته به عامل هایی هم چون فعالیت شما بر روی وب سایت، واکنش گرا بودن وب سایت، محتوای با کیفیت، تعداد بازدیدکنندگان و ... می باشد.

قانون سوم نیوتون را یادتان هست؟! هر عملی عکس العملی دارد. وب مستر به قوانین موتور های جستجو احترام می گذارد در مقابل موتور های جستجو در مدت زمان مشخص به وب سایت مورد نظر پاداش می دهند. گاهی اوقات این مدت زمان طولانی می شود. شاید کلمه طولانی مدت برای بسیاری واژه ترسناکی باشد و از انجام این کار صرف نظر کنند، اما باید در نظر داشته باشید که تمامی روش هایی که از قوانین پیروی می کنند برای به نتیجه رسیدن نیازمند زمان هستند. هر چند طولانی اما زمانی که به نتیجه برسند ماندگار خواهند بود و پاداش دلچسبی به وب مستر ها و وب سایت مورد نظر می دهد.

در بین موتور های جستجو ، گوگل معروف ترین و محبوب ترین موتور جستجو در حال حاضر دنیا است. یکی از دلایل موفقیت این موتور جستجو تعامل مناسب با کاربران هست. گوگل برای کاربران خود اهمیت  بسیار زیادی قائل می شود و همواره به دنبال ایجاد تجربه جستجو بهتر برای کاربران خود هست. به همین منظور قوانین و الگوریتم هایی ایجاد کرده که به راحتی وب سایت های هدف را شناسایی و ارزیابی کند و در صورت رعایت کردن قوانین به آنان پاداش داده و در صورت رعایت نکردن این قوانین آنان را جریمه خواهد کرد. الگوریتم هایی مانند پاندا ، پنگوئن، رنگ برین، پارافریسینگ و ... . این کار باعث آسان تر شدن کار برای وب مستر ها نیز شده. حال وب مستر ها می دانند باید از چه قوانینی پیروی کنند، فعالیت هایشان براساس چه معیار هایی ارزیابی می شود و تلاش خود را برای موفقیت در این مسیر قرار دهند.

در سئو کلاه سفید باید چه مواردی را رعایت کنیم؟

محتوا

. محتوا

یکی از مهم ترین مولفه های موجود برای موتور های جستجو محتواست. پیش تر در مورد تاثیر محتوا بر سئو سایت با شما سخن گفتیم. محتوا دنیایی بی پایان دارد که با استفاده درست از آن می توانید نه تنها وب سایت خود را به بالاترین رتبه ها در موتور های جستجو برسانید بلکه می توانید کسب و کار خود را نیز متحول کنید و اما میخواهیم بدانیم محتوای با کیفیت چیست؟ مقاله، نوشته و یا محتوایی منحصر به فرد و نوآورانه است که چند فاکتور ساده دارد این محتوا باید لذت بخش و مفید برای کاربر سایتتان باشد.

محتوا به اندازه ای اهمیت دارد که گوگل نیز الگوریتم هایی برای کنترل آن ایجاد کرده است. محتوای استفاده شده در مقالات باید خاص و منحصر به فرد باشد. مقالات نوشته شده توسط هر سایت می تواند از بهترین محتوا های مورد اعتماد موتور های جستجو باشد. همیشه مقالاتی که پایه علمی دارند می توانند بسیار مورد پسند کاربران باشند و کاربران خود را فرا بخوانند. در نظر داشته باشید که در صورت عدم توانایی برای خلق مقالات منحصر به فرد می توانید مقالاتی که در وب سایت های معتبر وجود دارند را ترجمه و ویرایش کنید. اما گفتن این نکته ضروریست که ترجمه یک مقاله شما را هم از نظر انسانی و هم از نظر قانونی ملزم میکند تا نام مرجع مورد نظر را ذکر کنید. همینطور در صورت استفاده از مراجع معتبر با ذکر نام و لینک مرجع می توانید به صفحه خود اعتبار داده و مقاله خود را نیز ارزشمند کنید.

محتوای تصویری یکی از برترین راه ها برای رساندن مطلب می باشد. از گذشته تا کنون نیز تصویرگری زبان مشترک تمامی موجودات بوده است و می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. تصاویر استفاده شده بر روی مقالات باید مرتبط ، با کیفیت و بهینه (کم حجم) باشند. بیشتر وب سایت ها برای تعیین رتبه های برتر در صفحه اصلی موتور های جستجو تلاش می کنند اما باید در نظر داشته باشید که تصاویر نیز در بیشتر موتور های جستجو صفحه مورد نظر خود را دارند. رقابت در بین تصاویر طراحی شده برای مقالات می تواند باعث افزایش رتبه در صفحه تصاویر موتور های جستجو شود که افزایش بازدید کنندگان را نیز با خود به همراه دارد. همچنین مقالاتی که دارای تصاویر می باشند سه برابر موفق تر از مقالات بدون تصویر می باشند که همین امر میتواند دلیل مناسبی برای وب سایت هایی باشد که در راه موفقیت قدم برداشته اند. علاوه بر تصاویر محتوای ویدیویی نیز امروزه طرفداران خود را پیدا کرده است شما می توانید با استفاده از محتوای ویدیویی مخاطبان خود را به وب سایت مورد نظر هدایت کنید. یکی از مرجع ترین وب سایت های موجود برای محتوای ویدیویی یوتیوب هست که این شرکت تحت مالکیت برترین موتور جستجو دنیا یعنی گوگل درآمده. پس گوگل نیز به محتوای ویدیویی استفاده شده از یوتیوب بر روی وب سایت شما اعتماد دارد و اعتماد گوگل به شما یعنی کسب رتبه بهتر در نتایج جستجو.

محتوا         

  تجربه کاربری

. تجربه کاربری

موتور های جستجو همواره در تلاش هستند تا تمرکز اصلی خود را بر روی تجربه کاربری قرار دهند. تجربه کاربری خوب بسیار فراتر از نوشتن کد های فوق العاده است. در واقع تجربه کاربری( User Experience ) یعنی کاربر به راحتی بتواند با وب سایت شما ارتباط برقرار کند و کار کردن با آن برایش سخت نباشد. هم چنین سایت شما باید در هر دستگاهی واکنش گرا باشد زیرا امروزه بسیار از افراد با دستگاه های متفاوتی به جست و جو در فضای وب می پردازند. تجربه کاربری در سئو کلاه سفید نیز تاثیر مثبتی بر روی رتبه بندی موتور های جستجو دارد .این فاکتور باعث می شود که کاربر به وب سایت شما وفادار باشد و یا دیگر هرگز وب سایت شما را باز نکند. در طراحی یک سایت همیشه اولین هدف باید از نگاه کاربران انتخاب شود سپس ایجاد اهداف کاربران می تواند منجر به ایجاد تجربه فوق العاده برای کاربر شود و او را به وب سایت شما وفادار کند زیرا کاربر تمامی موارد مورد نظر خود را در وب سایت شما مشاهده کرده و دیگر لازم نیست وب سایت دیگری را برای پیدا کردن معیار های خود انتخاب کند. یادگیری و طراحی تجربه کاربری اگرچه یک سری اصول اولیه دارد ولی باید به مجموعه ای از عوامل تاثیر گذار دقت کرد. اینکه فقط براساس ترندهای جدید تجربه های کاربری جدید خلق کنیم، راهکار منطقی نیست و اصولا طراحان حرفه ای براساس آزمایش های A/B و بررسی رفتار کاربران، یک وب سایت را بارها و بارها طراحی میکنند، آزمون و خطا انجام می دهند تا  یک وب سایت مورد پسند کاربران ایجاد کنند.

تجربه کاربری

کلمات کلیدی

. کلمات کلیدی

پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با هر سایت فرآیند مشخصی دارد. این کلمات کلیدی باید مرتبط با فعالیت سایت مورد نظر باشند و هر گونه بی ارتباطی بین کلمات کلیدی و موضوع، وب سایت شما را با جریمه مواجه می کند. پس از جستجو و پیدا کردن کلمات کلیدی سایت استفاده از آن در مقالات و صفحات مختلف بسیار مهم و حائز اهمیت است. اما برای استفاده از این کلمات باید در نظر داشته باشید که تنها می توانید تعداد محدودی از آن ها را استفاده کنید و استفاده بیش از اندازه شما را به سمت سئو کلاه سیاه می برد. این کلمات معرفی کننده کسب و کار و برند شما می باشند و آن را به سمت موفقیت هدایت می کنند کشف این کلمات و استفاده از آن بسیار مهم می باشد. در گذشته گوگل به متا تگ کلمات کلیدی اهمیت میداده و وب مسترها کلمات کلیدی مورد نظر را در این متا تگ قرار داده اما چند سالی می شود که گوگل با توجه به محتوای وب سایت آن ها را تشخیص می دهد و دیگر اهمیتی به مقادیر متا تگ کلمات کلیدی نمی دهد. اما هم چنان تعدادی از وب مستر ها به امید این که در آینده باز هم موتور جست و جوی گوگل به این متا تگ اهمیت دهد از آن استفاده می کنند. 

الگوریتم ها

. الگوریتم ها

موتور های جستجو به خصوص گوگل در طی سال های متوالی برای ایجاد تجربه کاربری مناسب و افزایش رتبه سئو وب سایت ها قوانین مختلفی وضع کرده اند که آنان را در قالب الگوریتم های مختلف ارائه و بروزرسانی می کنند. هر کدام از این الگوریتم ها قوانین متفاوتی را شرح داده و دائما بر روی اجرای آن نظارت می کنند.این الگورتیم ها زبان ساده ای دارند برای مثال الگورتیم گوگل پاندا از شما می خواهد بر محتوای خود نظارت کنید و محتوای بی کیفیت و کپی انتشار ندهید. رعایت کردن این قوانین و احترام گذاشتن به آنان می تواند وب سایت شما را به رتبه های مناسب در موتور های جستجو ببرد.

سئو داخلی و خارجی

. سئو داخلی و خارجی

اگر بخواهیم روش های سئو را به دو دسته تقسیم کنیم به سئو داخلی و خارجی تقسیم می کنیم. مجموعه تمامی فعالیت های موجود بر روی سایت در این دو دسته بندی خلاصه می شود اما استفاده از آنان در سئو کلاه سفید چگونه می تواند وب سایت شما را به رتبه های بهتر برساند؟

تمامی فعالیت های انجام شده بر روی سایت خود شامل سئو داخلی می شود مانند: ساختن لینک های داخلی، کشف کلمات کلیدی، بهینه سازی انکرتکست ها و... . همچنین تمامی فعالیت های خارج از  سایت که بر روی سئو سایتتان تاثیر می گذار شامل سئو خارجی می شود فعالیت هایی مانند: ساختن بک لینک ها، ربپرتاژ های آگهی ، فعالیت در شبکه های اجتماعی و... . انجام تمامی این فعالیت ها می تواند برای وب سایت شما مانند تیغ جراحی باشد. می تواند وب سایت شما را نجات داده و به رتبه های بالا برساند و یا حتی می تواند وسیله ای برای کشتن وب سایت شما باشد و آن را به آخرین صفحات جستجو بفرستند و یا حتی از موتور های جستجو حذف کند!

کلام آخر

پس از مطالعه این مقاله به اتفاق یکدیگر، حال می توانیم بگوییم شما تصویر درستی از سئو کلاه سفید دارید و می توانید به راحتی تکنیک های سئو کلاه سفید را تشخیص دهید اما در هر مسیر سفیدی قسمت های خاکستری و البته سیاهی وجود دارد که ما را از مسیر اصلی منحرف می کند برای اینکه از مسیر اصلی  منحرف نشویم بهترین کار شناسایی مسیر های خاکستری و سیاه می باشد که با آشنایی کافی وارد جاده رقابت شده و به سلامت به مقصد برسیم. اکنون ابزاری جادویی را می شناسید که می تواند وب سایت شما را در نتایج موتور های جستجو بالا ببرد و رتبه های بهتر را از آن شما کند. اما همچنان این پایان کار نیست! شما تنها ابزار جادویی را میشناسید و تا به دست آوردن این ابزار جادویی چند قدم بیشتر فاصله ندارید اما خبر خوب اینجاست که در برداشتن این قدم ها تنها نیستید فراموج بهترین شرکت طراحی سایت مانند همیشه در این مسیر همراه و راهنمای شماست تا بتوانید با دنبال کردن آموزش ها و همچنین بروز نگه داشتن اطلاعات خود مسیر موفقیت را به راحتی طی کنید.

اگر تکنیک های سئو کلاه سفید را مانند نمونه کار های فراموج برای وب سایت خودتان می خواهید با ما در ارتباط باشید...

 

مقالات مرتبط

لینک دادن به یک وب سایت خارجی Backlink  نامیده میشود.لینک های برگشتی، لینک های ورودی نیز نامیده می شوند. این لینک ها زمانی که یک وب سایت به یک وب سایت دیگر پیوند داده شود ایجاد می شود.
تاثیر بک لینک ها بر سئو سایت

لینک دادن به یک وب سایت خارجی Backlink نامیده میشود.لینک های برگشتی، لینک های ورودی نیز نامیده می شوند. این لینک ها زمانی که یک وب سایت به یک وب سایت دیگر پیوند داده شود ایجاد می شود.

توسط ادمین
معمولا موتورهای جست و جو ازجمله گوگل با بررسی تعداد کلمات یک مقاله،لینک های داخلی طبیعی مقاله و ازهمه مهم تر استقبال کاربران از آن مقاله و میزان ماندن کاربران در آن صفحه به محتوای شما رتبه می دهند.
تاثیر محتوا بر رتبه سایت

معمولا موتورهای جست و جو ازجمله گوگل با بررسی تعداد کلمات یک مقاله،لینک های داخلی طبیعی مقاله و ازهمه مهم تر استقبال کاربران از آن مقاله و میزان ماندن کاربران در آن صفحه به محتوای شما رتبه می دهند.

توسط ادمین
سئو به معنی بهینه سازی برای موتورهای جست و جو می باشد که انواع مختفلی از قبیل سئو کلاه سفید،سئو کلاه خاکستری و سئو کلاه سیاه می باشد.
سئو چیست|سئو در یک نگاه

سئو به معنی بهینه سازی برای موتورهای جست و جو می باشد که انواع مختفلی از قبیل سئو کلاه سفید،سئو کلاه خاکستری و سئو کلاه سیاه می باشد.

دوست دارید به اشتراک بذارید از طریق:

نظرات

  • مرجان
    25 اردیبهشت 1398

    زمان ایندکس کردن محتوا توسط موتورهای جست و جو چه مدت زمان است؟

    پاسخ
    ادمین
    28 اردیبهشت 1398

    سلام و خسته نباشید خدمت شما ،
    زمان ایندکس شدن برای سایت های مختلف متفاوت هستش و زمانی بین 4 روز تا 6 ماه به طول می انجامد. اما شما می توانید با استفاده از گوگل وب مستر صفحات خود را سریع تر ایندکس نمایید. 

    پاسخ
  • محنا
    25 اردیبهشت 1398

    سلام میشه بگین منظر از تست های A/B چیه ؟

    پاسخ
    ادمین
    28 اردیبهشت 1398

    سلام خسته نباشید
    تست A/B (یا آزمون A/B) به شما کمک می‌کند تا بهترین رابط و تجربه کاربری را برای وب‌سایت یا اپلیکیشن خود انتخاب کنید. در حقیقت، در تست A/b شما سعی می‌کنید با شناخت رفتار مخاطب، بهترین تجربه کاربری را به او ارائه دهید.

    پاسخ
  • mehdi
    28 اردیبهشت 1398

    سلام و درود فراوان خدمت تیم فراموج تعداد دفعات تکرار کلمات کلیدی چقدر هستش ؟

    پاسخ
    ادمین
    30 اردیبهشت 1398

    سلام و خسته نباشید خدمت شما،
    در گذشته که الگوریتم های گوگل در مراحل ابتدایی بودند تعداد تکرار کلمات کیلیدی هرچه بیشتر بود کارایی بیشتری داشت اما با آپدیت الگوریتم ها تعداد تکرار کلمات کیلیدی باید به اندازه باشد، به صورت میانگین تعداد تکرار کلمات کیلیدی 20 تا 25 کلمه در یک مقاله 1000 کلمه ای است. 

    پاسخ
نظر خود را وارد نمایید