دیجیتال مارکتینگ 2019

نکاتی برای توسعه دیجیتال مارکتینگ

نکاتی برای توسعه دیجیتال مارکتینگ

آیا تازه کسب و کار خودتان را شروع کردید؟ یا چند سالی هست که کسب و کار خود را اداره می کنید اما هنوز در زمینه دیجیتال مارکتینگ موفق نبوده اید. گذشته ها گذشته مهم نیست تازه کسب و کار خود را شروع کرده باشید و یا چند سال از کسب و کارتان گذشته باشد، حالا وقت آن رسیده تا با پیروی از چند نکته ساده کسب و کار خود را رونق ببخشید.

1. وب سایت خود را راه اندازی کنید.

داشتن یک وب سایت استاندارد و کاربر پسند از مهم ترین نکات یک کسب و کار الکترونیک هست. پس قدم اول ایجاد یک وب سایت استاندارد و کاربرپسند هست امروزه وب سایت سازهای آماده بسیار زیادی وجود دارند که می توانند در این مسیر به شما کمک کنند اما یک کسب و کار حرفه ای یک وب سایت حرفه ای لازم دارد و بهترین انتخاب وب سایت طراحی شده بر پایه خواسته های خودتان است. در این راه سعی کنید از نمونه کار های متفاوتی دیدن کنید. حتی اگر کسب و کار خود و وب سایت خود را دارید مطمین شوید که از استاندارد های سئو مخصوصا سئو کلاه سفید پیروی کند و کاربر پسند باشد چرا که وب سایت شما پنجره ای از کسب و کارتان را به کاربران هدف نمایش می دهد و می تواند با نگاه اول آنان را جذب کند یا کاری کند که دیگر هیچ وقت به سمت کسب و کار شما نیایند.

طراحی سایت

2. رقبای خود را شناسایی کنید.

وقتی وارد یک کسب و کار می شوید همیشه باید رقبای خود را به خوبی بشناسید. شناختن کامل رقبا می تواند به شما در تعیین استراتژی آینده کمک بسیار بزرگی کند! می توانید تمامی نقاط ضعف و قدرت ، تهدید ها و فرصت ها را شناسایی کرده و با استفاده از آن استراتژی رسیدن به هدف خود را تعیین کنید و در این مسیر قدم بردارید. امروزه در کسب و کار های الکترونیک شناسایی رقبا بسیار کار آسانی است. می خواهید در آینده از رتبه های برتر زمینه کاری خود در گوگل شوید؟ برای این کار کافیست تنها کلمات کلیدی مورد نظر را در گوگل جستجو کنید و  با رقبای آینده خود آشنا شوید. علاوه بر آن امروزه ابزار های بسیار زیادی وجود دارد که به راحتی بتوانید رقبای خود را شناسایی کنید میزان ترافیک منتهی به وب سایت آنان را بررسی کنید و در نهایت به خوبی هر چه تمام تر مسیر رسیدن به هدف را شناسایی کنید. یکی از معروف ترین وب سایت ها که می تواند بررسی بسیار خوبی از مقایسه رقبا برای شما محیا کند وب سایت neil patel است. برای این کار کافیست کلمه کلیدی مورد نظر را در آن  نوشته و در نهایت به راحتی هر چه تمام تر رقبای خود را شناسایی کنید و حتی میزان ترافیک آنان را بررسی کنید.

شناخت رقبا

3. بهتر از رقبا باشید

حال زمانی که رقبای خود را شناسایی کردید زمان آن رسیده تا برترین آن ها را به صورت عمیق تر بررسی کنید. میزان ترافیک جاری به وب سایت مورد نظر را چک کنید، تعداد مطالب به اشتراک گذاشته شده در شبکه های اجتماعی مختلف مثل فیسبوک و اینستاگرام و... مهم است، تعداد بک لینک های استفاده شده در سایت را بررسی کنید و ده ها فعالیت دیگر که می تواند نقاط قوت شما را شکل دهد. حال سعی کنید آن ها را دوباره نویسی کنید اما اینبار حتی قوی تر از وب سایت مورد نظر از مطالب بهتر، تصاویر بهتر، ویدیو های برتر و... استفاده کنید.  به نوعی برای طراحی استراتژی اولیه خود از راه برترین ها استفاده کنید تا برترین شوید. نگران استراتژی تکراری نباشید چرا که قرار است هم قوی تر از وب سایت مورد نظر فعالیت کنید هم این فقط استراتژی اولیه شماست و درآینده با توجه به بازخورد کاربران هدف استراتژی خود را دچار تغییر می کنید.

 بهترین باشید

4. اعلام حضور کنید

پس از تولید محتوای مورد نظر برای وب سایت حال وقت آن فرا رسیده تا وب سایت خود را به مخاطبان معرفی کنید. برای این کار راه های بسیاری وجود دارد اما یکی از بهترین آن ها استفاده از سایت رقبا برای معرفی خود به مخاطبان است. صد در صد وب سایتی که رقیب شماست و در رتبه های برتر وجود دارد تا به حال مخاطبان خود را جذب کرده اگر شما بتوانید معرفی ای از خود و وب سایتتان بر روی این سایت قرار دهید می توانید به مخاطبان خود که بر روی سایت مورد نظر فعالیت می کنند حضور خود را اعلام کنید. لینک سازی در این راه بسیار مهم است. حتی بهترین وب سایت ها هم همیشه به بک لینک های بیشتر واکنش مثبت نشان می دهند. پس می توانید لینکی از وب سایت استفاده کنید. بعد از آن به

آن ایمیل بزنید و اطلاع بدید با این مضمون که " سلام ..... . من در مقاله ....... از یکی از مقالات خوب شما استفاده کردم.] لینک مقاله[ . خیلی جالب بود و خوشحال می شوم تا از مقاله من دیدن کنید و از اون استفاده کنید. ممنون"

یکی دیگر از ابزار های بسیار فوق العاده برای معرفی وب سایت و مقاله مورد نظرتان شبکه های اجتماعی مثل توییتر، اینستاگرام، فیسبوک و ... هست. امروزه استفاده از هشتگ (#) بسیار عمومی شده. با استفاده از آن می توایند تمامی پیام ها و افرادی که در مورد موضوع خاصی در حال گفتگو هستند را مشاهده کنید و با آنان در ارتباط باشید. همین راه ارتباطی می تواند ورودی بیشتری از مخاطبانتان که در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند داشته باشد برای این کار کافیست لینک وب سایت خود را به همراه هشتگ مورد نظر در شبکه های اجتماعی استفاده کنید. در مقاله قوانین جدید برای اینستاگرام در سال 2018 کاملا به موضوع استفاده از هشتگ ها پرداخته ایم.

اعلام حضور

5. کاربران را بازگردانید

دریافت ترافیک بیشتر یکی از مهم ترین فاکتور ها برای هر سایت است. اما در نظر داشته باشید که در حال دعوت افراد جدید به وب سایت خود ، کاربران گذشته خود را مدیریت کنید و آن ها را فراموش نکنید چرا که کاربران معمول اگر به کاربران وفادار تبدیل شوند می توانند افراد بیشتری را به وب سایت و کسب و کار شما بیاورند. استفاده از دکمه های اعلان می تواند کمک بزرگی برای بازگرداندن کاربران به وب سایتتان باشد حتی با این کار می توانید کاربران جدیدی که به وب سایت شما می آیند را دعوت به بازگشت مجدد کنید. روش کار این اعلان ها بسیار آسان است. از کاربر میخواید که بر روی اعلان کلیک کند و پس از آن کاربر اجازه ارسال آخرین اطلاعات را به شما داده آخرین ویدیو ها، مقالات، تصاویر و... به صورت مستقیم بر روی نوتیفیکیشن مرورگر کاربر نمایش داده می شود و همین فرصتی برای شماست که با استفاده از مقالات ، ویدیو ها و تصاویر برتر کاربر را به وب سایت خود بازگردانید و ببینید که این کار چد نتایج درخشانی را برای شما به ارمغان می آورد.

دنبال کنید 

6. شروع به فروش کنید

پس از رعایت تمامی موارد بالا حال وقت آن رسیده تا شروع به فروش و ارائه خدمات کنید. تمامی وب سایت ها با هر دسته بندی ای در حال ارائه خدماتی هستند از وب سایت های فروشگاهی گرفته که تکلیف آن مشخص است تا حتی وب سایت های خبری و وبلاگ های شخصی که در حال ارائه خدمات و انتشار مطالب هستند. ارتباط با کاربران بسیار بسیار مهم است  فعالیت فروش به شما کمک میکند بازخورد های مستقیم و متفاوتی از کاربران خود دریافت کنید که با استفاده از این بازخورد ها می توانید وب سایت خود را بهبود ببخشید و یا حتی استراتژی خود را عوض کنید.

فروشنده 

کلام آخر

پس از مطالعه تمامی نکات ، حال می توان گفت دید مناسبی از آغاز فعالیت کسب و کار خود گرفته اید. استفاده از نکات مطرح شده کار سختی نیست اما به آسانی به شما کمک می کند تا کسب و کار خود را بهبود ببخشید و در راستای مسیر اهداف خود با قدرت پیش بروید. شرکت فراموج همواره در تلاش است تا در مسیر رسیدن به اهداف شما راهنمایتان باشد چرا که تعامل با کاربران را سرمایه خود می داند . از شما میخواهیم شدیدا از ما انتقاد کنید، نظرات و پیشنهادات خود را با ما مطرح کنید تا بتوانیم در این مسیر راهنمای مناسبی برای شما باشیم...

مقالات مرتبط

سئو به معنی بهینه سازی برای موتورهای جست و جو می باشد که انواع مختفلی از قبیل سئو کلاه سفید،سئو کلاه خاکستری و سئو کلاه سیاه می باشد.
سئو چیست|سئو در یک نگاه

سئو به معنی بهینه سازی برای موتورهای جست و جو می باشد که انواع مختفلی از قبیل سئو کلاه سفید،سئو کلاه خاکستری و سئو کلاه سیاه می باشد.

قابلیت های جدید اینستاگرام در سال 2019
قابلیت های جدید اینستاگرام در سال 2019

اینستاگرام یکی از سریع ترین رشد ها را در بین شبکه های اجتماعی داشته است از لحاظ کاربر بیشتر از روزانه 500 میلیون کاربر فعال دارد و نزدیک به 4.2 میلیارد بازدید در روز دارد.در این مقاله قصد داریم با هم نگاهی به جدیدترین بروزرسانی های اینستاگرام در سال 2019 بیاندازیم. با ما همراه باشید...

سئو کلاه سفید چیست؟
سئو کلاه سفید چیست؟

همان طور که می دانید سئو به معنی بهینه سازی برای موتور های جست و جو می باشد. در این مقاله قصد داریم انواع سئو خصوصا سئو کلاه سفید را برای شما عزیزان شرح دهیم. به صورت خلاصه به سئو قانون مندی که تمام قوانین و شرایط موتورهای جست و جو را رعایت می کند و هرگز عملی خلاف قوانین انجام نمی دهد سئو کلاه سفید می گویند.همراه ما باشید میانگین زمان مطالعه : 15 دقیقه

دوست دارید به اشتراک بذارید از طریق:

نظرات

  • hamed
    12 خرداد 1398

    سلام. برای راه اندازی سایت ، سایتمون باید وردپرسی باشه یا با زبان های دیگه ؟

    پاسخ
    حسین براتی
    13 خرداد 1398

    سلام روز بخیر،
    برای راه اندازی سایت فرقی نمیکند که وردپرسی باشد یا با زبان های دیگه.

    پاسخ
  • hadi
    13 خرداد 1398

    سلام برای بررسی بک لینک ها و شبکه های اجتماعی برنامه خاصی وجود داره ؟

    پاسخ
    حسین براتی
    18 خرداد 1398

    سلام روز بخیر،
    برای این کار ابزار های مختلفی وجود دارد که برخی از آن ها رایگان  و برخی دیگر پولی بوده. برخی از این سایت های عبارت اند از : Google Webmaster Tools ، Majestic، RankSignals و ...

    پاسخ
  • مینو
    18 خرداد 1398

    برای نگه داشتن کاربران در سایت و بازگشت اون ها به سایت چه راه هایی رو یپیشنهاد میدین؟

    پاسخ
    حسین براتی
    21 خرداد 1398

     سلام روز بخیر،
    برای این کار چند راه وجود داره که یکی از بهترین راه ها تولید محتوای با کیفیت و مناسب هستش. 

    پاسخ
  • محمد
    21 خرداد 1398

    برای بررسی ترافیک وب سایت از چه ابزار هایی میتونیم استفاده کنیم؟

    پاسخ
    حسین براتی
    22 خرداد 1398

    سلام روز بخیر،
    برای بررسی ترافیک ورودی به سایت ابزار های مختلفی وجود دارد که یکی از آن ها ابزار آنالیتیکس گوگل است. 

    پاسخ
  • محسن
    26 خرداد 1398

    برای برگرداندن کاربران میتونیم ایمیل شون رو بگیریم و هر چند وقت یکبار ایمیلی بهشون بزنیم برای یاد اوری؟

    پاسخ
    فراموج
    28 خرداد 1398

    سلام و روز بخیر خدمت شما،
    یکی از راه های خوب برای بازگرداندن کاربران گرفتن ایمیل و استفاده از آن ایمیل ها برای یادآوری است. شما می توانید ایمیل افراد را در هنگام ثبت نام بگیرید. 

    پاسخ
  • sara
    29 تیر 1398

    سلام برای فروش میتونیم از اینستاگرام استفاده کنیم ؟ و از تگ هایی که روی محصول ثبت میشن استفاده کنیم؟

    پاسخ
    فراموج
    30 تیر 1398

    سلام روز بخیر، 
    بله میتونین از تگ های اینستاگرام استفاده کنید اما در نظر داشته باشید که این فرآیند در ایران به صورت موقت غیر قابل دسترس است.  

    پاسخ
  • محمد
    7 مرداد 1398

    ممنون از مقاله های خوبتون

    پاسخ
    فراموج
    8 مرداد 1398

    سلام روز بخیر، 
    ممنون از نظرات شما . سایر مقالات مارو هم مورد مطالعه قرار بدین. 

    پاسخ
نظر خود را وارد نمایید