نکاتی برای توسعه دیجیتال مارکتینگ
آیا تازه کسب و کار خودتان را شروع کردید؟ یا چند سالی هست که کسب و کار خود را اداره می کنید اما هنوز در زمینه دیجیتال مارکتینگ موفق نبوده اید. گذشته ها گذشته مهم نیست تازه کسب و کار خود را شروع کرده باشید و یا چند سال از کسب و کارتان گذشته باشد، حالا وقت آن رسیده تا با پیروی از چند نکته ساده کسب و کار خود را رونق ببخشید.
1. وب سایت خود را راه اندازی کنید.
داشتن یک وب سایت استاندارد و کاربر پسند از مهم ترین نکات یک کسب و کار الکترونیک هست. پس قدم اول ایجاد یک وب سایت استاندارد و کاربرپسند هست امروزه وب سایت سازهای آماده بسیار زیادی وجود دارند که می توانند در این مسیر به شما کمک کنند اما یک کسب و کار حرفه ای یک وب سایت حرفه ای لازم دارد و بهترین انتخاب وب سایت طراحی شده بر پایه خواسته های خودتان است. در این راه سعی کنید از نمونه کار های متفاوتی دیدن کنید. حتی اگر کسب و کار خود و وب سایت خود را دارید مطمین شوید که از استاندارد های سئو مخصوصا سئو کلاه سفید پیروی کند و کاربر پسند باشد چرا که وب سایت شما پنجره ای از کسب و کارتان را به کاربران هدف نمایش می دهد و می تواند با نگاه اول آنان را جذب کند یا کاری کند که دیگر هیچ وقت به سمت کسب و کار شما نیایند.

2. رقبای خود را شناسایی کنید.
وقتی وارد یک کسب و کار می شوید همیشه باید رقبای خود را به خوبی بشناسید. شناختن کامل رقبا می تواند به شما در تعیین استراتژی آینده کمک بسیار بزرگی کند! می توانید تمامی نقاط ضعف و قدرت ، تهدید ها و فرصت ها را شناسایی کرده و با استفاده از آن استراتژی رسیدن به هدف خود را تعیین کنید و در این مسیر قدم بردارید. امروزه در کسب و کار های الکترونیک شناسایی رقبا بسیار کار آسانی است. می خواهید در آینده از رتبه های برتر زمینه کاری خود در گوگل شوید؟ برای این کار کافیست تنها کلمات کلیدی مورد نظر را در گوگل جستجو کنید و با رقبای آینده خود آشنا شوید. علاوه بر آن امروزه ابزار های بسیار زیادی وجود دارد که به راحتی بتوانید رقبای خود را شناسایی کنید میزان ترافیک منتهی به وب سایت آنان را بررسی کنید و در نهایت به خوبی هر چه تمام تر مسیر رسیدن به هدف را شناسایی کنید. یکی از معروف ترین وب سایت ها که می تواند بررسی بسیار خوبی از مقایسه رقبا برای شما محیا کند وب سایت neil patel است. برای این کار کافیست کلمه کلیدی مورد نظر را در آن نوشته و در نهایت به راحتی هر چه تمام تر رقبای خود را شناسایی کنید و حتی میزان ترافیک آنان را بررسی کنید.

3. بهتر از رقبا باشید
حال زمانی که رقبای خود را شناسایی کردید زمان آن رسیده تا برترین آن ها را به صورت عمیق تر بررسی کنید. میزان ترافیک جاری به وب سایت مورد نظر را چک کنید، تعداد مطالب به اشتراک گذاشته شده در شبکه های اجتماعی مختلف مثل فیسبوک و اینستاگرام و... مهم است، تعداد بک لینک های استفاده شده در سایت را بررسی کنید و ده ها فعالیت دیگر که می تواند نقاط قوت شما را شکل دهد. حال سعی کنید آن ها را دوباره نویسی کنید اما اینبار حتی قوی تر از وب سایت مورد نظر از مطالب بهتر، تصاویر بهتر، ویدیو های برتر و... استفاده کنید. به نوعی برای طراحی استراتژی اولیه خود از راه برترین ها استفاده کنید تا برترین شوید. نگران استراتژی تکراری نباشید چرا که قرار است هم قوی تر از وب سایت مورد نظر فعالیت کنید هم این فقط استراتژی اولیه شماست و درآینده با توجه به بازخورد کاربران هدف استراتژی خود را دچار تغییر می کنید.

4. اعلام حضور کنید
پس از تولید محتوای مورد نظر برای وب سایت حال وقت آن فرا رسیده تا وب سایت خود را به مخاطبان معرفی کنید. برای این کار راه های بسیاری وجود دارد اما یکی از بهترین آن ها استفاده از سایت رقبا برای معرفی خود به مخاطبان است. صد در صد وب سایتی که رقیب شماست و در رتبه های برتر وجود دارد تا به حال مخاطبان خود را جذب کرده اگر شما بتوانید معرفی ای از خود و وب سایتتان بر روی این سایت قرار دهید می توانید به مخاطبان خود که بر روی سایت مورد نظر فعالیت می کنند حضور خود را اعلام کنید. لینک سازی در این راه بسیار مهم است. حتی بهترین وب سایت ها هم همیشه به بک لینک های بیشتر واکنش مثبت نشان می دهند. پس می توانید لینکی از وب سایت استفاده کنید. بعد از آن به
آن ایمیل بزنید و اطلاع بدید با این مضمون که " سلام ..... . من در مقاله ....... از یکی از مقالات خوب شما استفاده کردم.] لینک مقاله[ . خیلی جالب بود و خوشحال می شوم تا از مقاله من دیدن کنید و از اون استفاده کنید. ممنون"
یکی دیگر از ابزار های بسیار فوق العاده برای معرفی وب سایت و مقاله مورد نظرتان شبکه های اجتماعی مثل توییتر، اینستاگرام، فیسبوک و ... هست. امروزه استفاده از هشتگ (#) بسیار عمومی شده. با استفاده از آن می توایند تمامی پیام ها و افرادی که در مورد موضوع خاصی در حال گفتگو هستند را مشاهده کنید و با آنان در ارتباط باشید. همین راه ارتباطی می تواند ورودی بیشتری از مخاطبانتان که در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند داشته باشد برای این کار کافیست لینک وب سایت خود را به همراه هشتگ مورد نظر در شبکه های اجتماعی استفاده کنید. در مقاله قوانین جدید برای اینستاگرام در سال 2018 کاملا به موضوع استفاده از هشتگ ها پرداخته ایم.

5. کاربران را بازگردانید
دریافت ترافیک بیشتر یکی از مهم ترین فاکتور ها برای هر سایت است. اما در نظر داشته باشید که در حال دعوت افراد جدید به وب سایت خود ، کاربران گذشته خود را مدیریت کنید و آن ها را فراموش نکنید چرا که کاربران معمول اگر به کاربران وفادار تبدیل شوند می توانند افراد بیشتری را به وب سایت و کسب و کار شما بیاورند. استفاده از دکمه های اعلان می تواند کمک بزرگی برای بازگرداندن کاربران به وب سایتتان باشد حتی با این کار می توانید کاربران جدیدی که به وب سایت شما می آیند را دعوت به بازگشت مجدد کنید. روش کار این اعلان ها بسیار آسان است. از کاربر میخواید که بر روی اعلان کلیک کند و پس از آن کاربر اجازه ارسال آخرین اطلاعات را به شما داده آخرین ویدیو ها، مقالات، تصاویر و... به صورت مستقیم بر روی نوتیفیکیشن مرورگر کاربر نمایش داده می شود و همین فرصتی برای شماست که با استفاده از مقالات ، ویدیو ها و تصاویر برتر کاربر را به وب سایت خود بازگردانید و ببینید که این کار چد نتایج درخشانی را برای شما به ارمغان می آورد.
6. شروع به فروش کنید
پس از رعایت تمامی موارد بالا حال وقت آن رسیده تا شروع به فروش و ارائه خدمات کنید. تمامی وب سایت ها با هر دسته بندی ای در حال ارائه خدماتی هستند از وب سایت های فروشگاهی گرفته که تکلیف آن مشخص است تا حتی وب سایت های خبری و وبلاگ های شخصی که در حال ارائه خدمات و انتشار مطالب هستند. ارتباط با کاربران بسیار بسیار مهم است فعالیت فروش به شما کمک میکند بازخورد های مستقیم و متفاوتی از کاربران خود دریافت کنید که با استفاده از این بازخورد ها می توانید وب سایت خود را بهبود ببخشید و یا حتی استراتژی خود را عوض کنید.
کلام آخر
پس از مطالعه تمامی نکات ، حال می توان گفت دید مناسبی از آغاز فعالیت کسب و کار خود گرفته اید. استفاده از نکات مطرح شده کار سختی نیست اما به آسانی به شما کمک می کند تا کسب و کار خود را بهبود ببخشید و در راستای مسیر اهداف خود با قدرت پیش بروید. شرکت فراموج همواره در تلاش است تا در مسیر رسیدن به اهداف شما راهنمایتان باشد چرا که تعامل با کاربران را سرمایه خود می داند . از شما میخواهیم شدیدا از ما انتقاد کنید، نظرات و پیشنهادات خود را با ما مطرح کنید تا بتوانیم در این مسیر راهنمای مناسبی برای شما باشیم...