سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه خلاف قوانین موتور های جست و جو عمل می کند.

سئو چیست؟

سئو به معنی بهینه سازی برای موتور های جستجو می باشد اما این بهینه سازی باید همواره در راستای تعامل بهتر با کاربران و مخاطبین هدف قرار بگیرد. مجموعه ای از دستورات که به قوانین موتور های جستجو توجهی نمی کنند ، از دستورات غیر قانونی پیروی می کنند و همواره به دنبال فریب موتور های جستجو هستند را سئو کلاه سیاه می نامند.

با فراموج همراه باشید تا به طور کامل سئو کلاه سیاه را برای شما شرح دهیم و دلایل ضرورت عدم استفاده از آن را با شما به اشتراک بگذاریم.

فردی را تصور کنید که تصمیم می گیرد وارد بازار کار شود. او می خواهد از همان اول به اوج موفقیت برسد و بهترین در آمد را داشته باشد به قولی می خواهد ره صد ساله را یک شبه برود. او دانش کمی در مورد سئو بدست می آورد اما از آن جایی که عجله برای موفقیت دارد  دست از تلاش کردن برمیدارد و کار خود را با سئو کلاه سیاه شروع می کند. از محتوای بی کیفیت و کپی استفاده می کند، بک لینک های فراوانی می خرد، محتوای پنهان ایجاد می کند و ... او که اکنون تقریبا کلاه برداری حرفه ای شده است می تواند تعدادی از وب سایت ها را با استفاده از سئو کلاه سیاه در مدت زمان  نسبتا کمی به صفحات اولیه در گوگل بیاورد. اما پس از مدتی رتبه وب سایت ها به شدت افت می کند و حتی بعضی از آن ها دیگر در نتایج جست و جوی گوگل نبودن. بهای تمامی این اتفاقات استفاده از سئو کلاه سیاه و تلاش برای فریب موتور های جستجو می باشد. تنها راه نجات و موفقیت در کسب رتبه های بهتر در موتور های جستجو استفاده از سئو کلاه سفید می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد راه های درست کسب رتبه در موتور های جستجو می توانید مقاله سئو کلاه سفید چیست را مطالعه کنید.

کلاه سفید و کلاه سیاه!

برخلاف سئو کلاه سفید که از روش های قانون مند برای افزایش رتبه سایت استفاده می کند ، سئو کلاه سیاه شدیدا خلاف قانون عمل می کند و تمامی فعالیت هایی که در سئو کلاه سیاه استفاده می شود از نظر موتورهای جست و جو کاملا غیر قانونی می باشد. اگر بخواهیم سئو را در یک نگاه بررسی کنیم در می یابیم که سئو فرآیندی است که شدیدا با زمان نسبت مستقیم دارد برای دریافت نتایج جستجو بهتر باید زمان را هزینه کنید تا از طریق بهترین روش ها این مسیر را طی کنید. زمانی که در این مسیر هزینه می کنید می تواند مرز بین شکست و موفقیت شما را تعیین کند. قطعا صاحبان هر کسب و کار دوست دارند تا سایتشان در صفحه اول نتایج موتور های جستجو باشد اما به چه قیمتی؟

 

سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه خلاف قوانین موتور های جست و جو عمل می کند.

با سئو کلاه سیاه ممکن است که رتبه سایت شما با سرعت باورنکردنی ای  بالا برود اما همیشه قانون سوم نیوتون را به خاطر داشته باشید هر عملی عکس العملی دارد. پس از عدم پیروی از قوانین موتور های جستجو حال زمان اتفاقات ترسناک برای وب سایت شما می باشد در ابتدا پس از مدتی رتبه سایت شما کاهش می یابد ، سرعت کاهش رتب سایت شما بیشتر و بیشتر می شود ، سایت شما به آخرین رتبه های جستجو می رسد. حال زمان جریمه توسط موتور های جستجو فرا رسیده. وب سایت شما پنالتی (جریمه می شود). موتور های جستجو به شما اخطار می دهند که متوجه فعالیت سیاه شما شده اند و از شما می خواهند که دست از این تقلب ها بردارید و تمامی فعالیت های سیاه را از بین ببرید. اما شما که به سئو کلاه سیاه و سرعت باورنکردنی آن در نتایج موتور های جستجو عادت کردید به این کار ادامه می دهید و در نهایت به بدترین اتفاق ممکن در سئو می رسیم وب سایت شما از موتورهای جستجو حذف می شود به اصطلاح از index خارج می شود. تصور کنید که تمامی کسب و کار شما به وب سایت و بازدید کنندگانی بستگی داشت که توسط موتور های جستجو شما را پیدا می کردند. دیگر خبری از کاربران تازه نیست. کسی از طرف موتور های جستجو به وب سایت شما نمی آید کسب و کارتان از رونق می افتد کاربران خود را از دست می دهید چرا که وقتی موتور های جستجو شما را تایید نکردند و به شما اعتماد نداشتند بیشترین میزان کاربران نیز اعتماد خود به کسب و کار شما را از دست می دهند و در نهایت ورشکستی و پایان!

درسته که موتورهای جست و جو هوشمند هستند اما رباتی بیش نیستند. هوش انسان می تواند بر آنان غلبه کند و راه های متفاوتی برای استفاده از سئو کلاه سیاه و فریب این ربات ها پیدا کند این اتفاق در گذشته بیشتر از حال بوده در نتیجه کلاه برداران راحت تر می توانستند کلاه سیاه را پیاده سازی کنند. اما با پیشرفت هوش مصنوعی، الگوریتم ها و ربات های خزنده قوی تر شده اند و در مدت زمان کوتاهی سئو کلاه سیاه را تشخیص می دهند.

شاید باورتان نشود اما آغاز همه ی این اتفاقات تلخ راهی بود که برای فریب موتور های جستجویی انتخاب کردید که هر روز هوشمند تر از دیروز می شوند. از قوانین آنان پیروی نکردید و در نهایت به پایانی تلخ نزدیک و نزدیک تر شدید.

بسیاری از افراد از روی عمد یا عده ای دیگر به دلیل عدم آگاهی فعالیت هایی را بر روی سایت خود انجام می دهند که منجر به سئو کلاه سیاه می شود. اگر سئو کلاه سیاه را برای وب سایت خود انتخاب کردید شدیدا به شما توصیه می کنیم دست از این کار بکشید و در راه سئو کلاه سفید رتبه وب سایت خود را در نتایج جستجو بهبود ببخشید. چرا که سئو کلاه سیاه راهی جز به بیراهه نیست. اما اگر به دلیل عدم آگاهی در این راه قدم برداشتید نگران نباشید ما در شرکت فراموج همواره در تلاش هستیم تا دانش و تجربیات خود را با شما به اشتراک بگذاریم تا بتوانیم به شما همراهان در این مسیر دشوار یاری برسانیم.

تکنیک های سئو کلاه سیاه:

1-محتوای بی کیفیت:

اولین قدم در سئو محتوا می باشد. تاثیر محتوا بر سئو سایت یکی از موارد حائز اهمیت است. محتوای با ارزش و با کیفیت از هر چیزی برای موتورهای جست و جو مهم تر می باشد.

محتوای بی کیفیت یعنی:

  • محتوای کپی شده از یک سایت دیگر.
  • قرار دادن یک محتوا در چندین صفحه از سایت ( duplicate content) بدون استفاده از تگcanonical .
  • محتوای بی مفهوم(محتوایی که توسط یک برنامه یا گوگل ترنسلیت از یک سایت خارجی ترجمه شود.)
  • محتواهایی که از چندین سایت برداشته و بدون هیچ تغییری ترکیب شده اند.
  • محتواهای بیش از اندازه کوتاه
  • محتواهایی که مشکل نگارش و غلط املایی دارند.

 

بسیاری از افراد فکر می کنند که اگر یک سایت خارجی را انتخاب کنند و آن را مثلا با گوگل ترنسلیت ترجمه کنند یک محتوای یونیک و با ارزش تولید کرده اند و یا اگر متن های سایت های مختلف را بردارند و آن ها را با هم ترکیب کنند دیگر محتوای تکراری به حساب نمی آید. . اما باید بدانید که گوگل حتی یک جمله کپی شده از سایت دیگر را تشخیص می دهد. از طرفی عده ای که یک محتوا را در چندین صفحه از سایت خود قرار می دهند باید بدانند که اگر این کار را می کنند حتما از تگ canonical استفاده کنند زیرا بدون این تگ گوگل محتوا را تکراری در نظر می گیرد.

در گذشته تشخیص محتوای بی کیفیت برای گوگل دشوار بود و وب سایت ها به راحتی می توانستند از این طریق جایگاه خوبی به دست اورند اما پس از سال 2013  با روی کار آمدن الگوریتم گوگل پاندا برای زبان فارسی وب سایت هایی که دارای محتوای بی کیفیت هستند به راحتی شناسایی و جریمه می شوند.

2-خرید بک لینک:

یکی از تکنیک های سئو

تاکنون ممکن است با وب سایت هایی مواجه شده باشید که شعار آن ها خرید بک لینک ارزان، خرید بک لینک فراوان و ... می باشد. تمامی وبمستر های حرفه ای می دانند که خرید بک لینک از این گونه وب سایت ها موجب نابودی سئو سایت شما می شوند. زیرا معمولا لینک سایت شما را در وب سایت هایی با اعتبار دامنه پایین و نمره اسپم بالا یا در سایت هایی که محتوای آن ها هیچ ارتباطی با سایت شما ندارد قرار می دهند که تشخیص این موضوع نیز برای گوگل بسیار راحت می باشد.

نکاتی برای گرفتن بک لینک مناسب

  • انتخاب وب سایتی با اعتبار دامنه بالا و نمره اسپم پایین
  • انتخاب anchor text مناسب
  • لینک دادن به اکثر صفحات سایت نه فقط صفحه اصلی
  • ...

در مواردی ممکن است رقبای شما بدون اطلاع لینک سایتتان را در وب سایت هایی که نمره اسپم بالایی دارند قرار دهند تا جایگاه شما در گوگل را پایین بیاورند. جهت جلوگیری از چنین مواردی باید بک لینک های وب سایت خود را با استفاده از ابزار هایی مانند moz چک کنید . اگر لینک سایت خود را در وب سایت های نامعتبر با نمره اسپم بالا مشاهده کردید از طریق ابزار disavow گوگل وب مستر می توانید از گوگل درخواست کنید که آن را حدف کند.

3-تکرار بی رویه کلمات کلیدی:

بمباران کلمات کلیدی یکی از روش های قدیمی می باشد که در گذشته نتیجه خوبی داشت اما امروزه این چنین نمی باشد.

تکرار بی رویه یک کلمه یا همان بمباران کلمات کلیدی (keyword stuffing)  روشی می باشد که در آن با تکرار بیش از حد کلمات کلیدی موضوع محتوا را به ربات های موتورهای جست و جو بگوییم. این روش یک روش بسیار قدیمی می باشد و در گذشته کاربرد زیادی داشته است اما با پیشرفته شدن ربات ها و الگوریتم ها، تمامی موتورهای جست و جو متوجه این موضوع می شوند و وب سایت شما را جریمه می کنند.

روش بمباران کلمات کلیدی ممکن است در مدت زمان کوتاهی سایت شما را در صفحات اول نتایج جست و جو نمایش دهد اما پس از مدتی شما با افت رتبه شدید مواجه می شوید.

4-محتوای پنهان و لینک پنهان:

محتوا یا لینک پنهان یعنی آن چه کاربر مشاهده می کند با آن چه که موتورهای جست و جو مشاهده می کنند متفاوت است. یعنی کاربر یک محتوا بی کیفیت و نامربوط می بیند اما خزنده های گوگل یک متن طولانی و مربوط به سایت مشاهده می کنند. این روش نیز از چشم ربات ها به دور نمی ماند زیرا آن ها به کد های شما دسترسی دارند.

نمونه هایی از محتوا و لینک پنهان:

  • پنهان کردن محتوا زیر یک تصویر
  • صفر کردن فونت محتوا
  • سفید بودن رنگ محتوا و بک گراند
  • قرار دادن لینک در قسمت کوچکی از محتوا مانند ویرگول یا نقطه
  • . . .

5-مزرعه لینک:

مزرغه لینک یکی از تکنیک های سئو کلاه سیاه می باشد.

مزرعه لینک همان طور که از نام آن پیداست فضایی مملو از لینک می باشد. در واقع به گروهی از وب سایت ها که به صورت افراطی به یکدیگر لینک می دهند مزرعه لینک می گویند. در هر کاری افراط و تفریط خوب نیست، به خصوص اگر این لینک ها  از کیفیت پایینی برخوردار باشند. بهتر است شما به وب سایت هایی با اعتبار دامنه بالا و محتوای مربوط به سایت خود با  anchor text مناسب لینک دهید یا از آن ها لینک بگیرید.

6-ریدایرکت های نامناسب:

شاید برای همه ی شما پیش آمده باشد که به جست و جو درباره ی موضوع خاصی باشید اما وب سایت نمایش داده شده محتوایی کاملا متفاوت با انتظار شما را داشته باشد.

به طور مثال شما درباره ی قیمت دلار سرچ می کنید، روی یکی از سایت های به نمایش در آمده کلیک می کنید اما شما به صورت خودکار به یک صفحه دیگر که هیچ ارتباطی با قیمت دلار ندارد منتقل می شوید. این گونه ریدایرکت ها برای جذب مخاطب بیشتر صورت می گیرد که از نظر گوگل کاملا غیرقانونی می باشد و در صورت مشاهده با وب سایت مورد نظر برخورد می نماید.

انواع ریدایرکت :

  • ریدایرکت 301 = ریدایرکت دائم
  • ریدایرکت 302 = ریدایرکت موقت

7-کامنت اسپم:

احتمالا تاکنون دیده باشید که افرادی در سایت شما کامنت های لینک دار می گذارند برای جلوگیری از این کار قبل از نمایش کامنت ها ابتدا آن ها را چک کنید و پس از تایید آن ها را به نمایش در بیاورید.

 گاهی اوقات حتی خود شما هم ممکن است برای تبلیغ سایت خود و گرفتن بک لینک زیر پست های دیگران آدرس سایت خود را قرار دهید. این روش هم دیگر قدیمی شده و الگوریتم ها به راحتی این موضوع را تشخیص می دهند و رتبه سئو سایت شما را پایین می آورند.

8-استفاده نامناسب از داده های ساختار یافته:

داده های ساختار یافته کد هایی هستند که اطلاعات بیشتری درباره ی سایت به موتوهای جست و جو و مخاطب می دهند.

داده های ساختار یافته یا همان structured data کدهایی هستند که هم به موتورهای جست و جو و هم به کاربران اطلاعاتی را می دهند که وب سایت ما را بهتر درک کنند. این داده ها انواع مختلفی دارند و شما باید با توجه به نوع سایت خود از آن ها استفاده نمایید.

حال اگر شما بیایید برای هر صفحه خود تعداد زیادی structured data قرار دهید یا برای فریب کاربران و موتورهای جست و جو اطلاعات غلط در آن ها قرار دهید از سئوی کلاه سیاه استفاده کرده اید.

برای مثال عده ای برای افزایش ترافیک سایت خود در ریچ اسنپبت ها اطلاعاتی غلطی قرار می دهند تا کاربران بر روی وب سایت آن ها کلیک نمایند و وارد سایت شوند که باز هم تمامی این موارد سئو کلاه سیاه می باشد و از چشم ربات ها و الگوریتم ها دور نمی ماند.

کلام آخر

پس از مطالعه این مقاله حال می توانیم تصویر درستی از سئو کلاه سیاه را درک کنیم و به راحتی تکنیک های سئو کلاه سیاه را تشخیص دهیم اما در نظر داشته باشید که ذهن انسان همواره از ربات های موتور های جستجو فعال تر بوده و راه های جدیدی برای  فریب دادن این ربات ها به وجود می آورد.اگر اشتباهی در این مسیر قدم گذاشتید و هر یک از موارد بالا را بر روی سئو وب سایتتان استفاده کرده اید به سرعت آنان را از بین برده و به سمت سئو کلاه سفید قدم بگذارید چرا که حرکت در مسیر تاریکی سرانجامی جز تباهی ندارد.

شرکت فراموج ، بهترین شرکت طراحی سایت به شما در راه رسیدن به اهداف خود یاری می دهد. کافیست همراه ما باشید و مقالات ما را دنبال کنید. لطفا از ما انتقاد کنید! نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اگر تکنیک های سئو کلاه سفید را مانندنمونه کار های فراموج برای وب سایت خودتان می خواهید با ما در ارتباط باشید...

مقالات مرتبط

معمولا موتورهای جست و جو ازجمله گوگل با بررسی تعداد کلمات یک مقاله،لینک های داخلی طبیعی مقاله و ازهمه مهم تر استقبال کاربران از آن مقاله و میزان ماندن کاربران در آن صفحه به محتوای شما رتبه می دهند.
تاثیر محتوا بر رتبه سایت

معمولا موتورهای جست و جو ازجمله گوگل با بررسی تعداد کلمات یک مقاله،لینک های داخلی طبیعی مقاله و ازهمه مهم تر استقبال کاربران از آن مقاله و میزان ماندن کاربران در آن صفحه به محتوای شما رتبه می دهند.

توسط ادمین
سئو به معنی بهینه سازی برای موتورهای جست و جو می باشد که انواع مختفلی از قبیل سئو کلاه سفید،سئو کلاه خاکستری و سئو کلاه سیاه می باشد.
سئو چیست|سئو در یک نگاه

سئو به معنی بهینه سازی برای موتورهای جست و جو می باشد که انواع مختفلی از قبیل سئو کلاه سفید،سئو کلاه خاکستری و سئو کلاه سیاه می باشد.

سئو کلاه سفید چیست؟
سئو کلاه سفید چیست؟

همان طور که می دانید سئو به معنی بهینه سازی برای موتور های جست و جو می باشد. در این مقاله قصد داریم انواع سئو خصوصا سئو کلاه سفید را برای شما عزیزان شرح دهیم. به صورت خلاصه به سئو قانون مندی که تمام قوانین و شرایط موتورهای جست و جو را رعایت می کند و هرگز عملی خلاف قوانین انجام نمی دهد سئو کلاه سفید می گویند.همراه ما باشید میانگین زمان مطالعه : 15 دقیقه

برچسب ها:

دوست دارید به اشتراک بذارید از طریق:

نظرات

  • محمد
    30 خرداد 1398

    برای بررسی اعتبار دامنه ها از چه ابزاری میتونیم استفاده کنیم ؟

    پاسخ
    ادمین
    5 تیر 1398

    سلام روز بخیر، 
    برای بررسی این کار ابزار های مختلف و متفاوتی وجود داره اما یکی از بهترین ابزار ها استفاده از سایت moz هست. 

    پاسخ
  • جمال
    5 تیر 1398

    سلام برای اینکه محتوای تکراری استفاده کنیم و خزنده های گوگل صفحه مورد نظر مارو اینکدس نکنن باید چیکار کنیم؟

    پاسخ
    ادمین
    10 تیر 1398

    سلام روز بخیر، 

    برای این کار میتونین از تگ نو ایندکس استفاده کنین . با استفاده از این تگ خزنده های گوگل دیگر صفحه شما را ایندکس نخواهند کرد. 

    پاسخ
  • امیررضا
    15 تیر 1398

    برای گرفتن بک لینک از سایت هایی با DA چند باید استفاده کنیم ؟

    پاسخ
    ادمین
    17 تیر 1398

    سلام روز بخیر،
    برای گرفتن بک لینک هرچی DA سایت ها بالاتر باشه بهتر خواهد بود به طور کلی DA بالای 70 مناسب خواهد بود. 

    پاسخ
  • sasanmohammadi
    17 تیر 1398

    سلام برای اینکه از structured data استفاده کنیم باید زبان برنامه نویسی خاصی بلد باشیم ؟

    پاسخ
    ادمین
    18 تیر 1398

    سلام روز بخیر، 
    برای استفاده از structured data میتوانید در اینترنت جست و جو کنید و کد های مربطوه و اصلی را بیابید و مشخصات خود را جایگذاری نمایید. 

    پاسخ
  • محمد رضا
    19 تیر 1398

    مقاله خوب و کاملی بود ممنون

    پاسخ
    ادمین
    22 تیر 1398

    سلام روز بخیر، 
    نظر لطف شما هستش. سایر مقالات ما را مطالعه نمایید. 

    پاسخ
  • حامد
    22 تیر 1398

    سلام خسته نباشید متوسط استفاده از کلمات برای جلوگیری از keyword stuffing چقدر هستش ؟

    پاسخ
    ادمین
    23 تیر 1398

    سلام روز بخیر، 
    استفاده از کلمات کلیدی تعداد مشخصی نداره و باید به اندازه ای باشه که کاربر رو از متن شما خسته نکند. 

    پاسخ
نظر خود را وارد نمایید