آموزش سئو

راهنمای آموزش سئو برای افراد مبتدی

مقدمه

به سفر آموزشی سئو خوش آمدید!

اگر تمایل به یادگیری بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو(سئو) دارید، علاقه و پیگیری شما نقش مهمی در این زمینه ایفا می کند.

این مقاله برای توصیف تمام جنبه ‌های مهم سئو، از جمله پیدا کردن عبارات و اصطلاحات (کلمات کلیدی)، که می‌تواند ترافیکی عالی برای وب سایت شما به ارمغان آورد و قابلیت دیده شدن سایت را در نتایج موتورهای جستجوگر فرآهم کند؛ لینک سازی و بازاریابی، گردآوری شده است.

دنیای بهینه‌سازی موتور های جستجو، پیچیده و همیشه در حال تغییر است؛ اما شما می‌توانید به راحتی اصول اولیه را بیاموزید و قسمت هیجان انگیز در این است که حتی کسب مقدار کمی اطلاعات درباره آن می‌تواند تفاوت بزرگی در رتبه سایت شما ایجاد کند.

آموزش رایگان سئو به طور گسترده در وب سایت ها در دسترس است اما شما باید آموزش وب سایت های معتبر را منبع یادگیری خود قرار دهید. در صورتیکه این اطلاعات را با کمی تمرین همراه کنید به یک کارشناس سئو آگاه تبدیل خواهید شد.

آنچه در این مقاله می خوانید

آیا تاکنون درباره هرم سلسله مراتب نیازهای مزلو شنیده اید؟ هرم مزلو در واقع یک نظریه روانشناسی است که اساسی‌ ترین نیازهای انسانی (مانند هوا، آب و امنیت جسمانی) را با نیازهای پیشرفته‌تر (مانند عزت ‌نفس و تعلق اجتماعی) اولویت‌بندی می‌کند. این تئوری می گوید که شما نمی‌توانید بدون اطمینان از برآورده شدن نیازهای اساسی، به نیازهای بالاتر دست یابید. اگر غذا نداشته باشید، عشق اهمیتی ندارد.

رند فیشکین (Rand Fishkin) هرم مشابهی برای سئو ترسیم کرده است و ما آن را هرم سلسله مراتب نیازهای سئو مزلو نامیده ایم.

 

قابلیت کراول، یعنی موتورهای جستجو می توانند به محتوا و فهرست شما دست یابند اصطلاحا ربات های خزنده موتور های جست و جو صفحات شما را ایندکس می کنند.

محتوای متقاعد کننده که به سوالات جستجوگر پاسخ می‌دهد. در واقع محتوای شما باید به گونه ای باشد که تمام ابهامات موجود در ذهن کاربران را برطرف کند.

کلمات کلیدی بهینه شده برای جذب موتورهای جستجوگر و جویندگان . شما باید کلمات کلیدی انتخاب کنید که هم مرتبط به محتوا و حوزه ی کاری شما باشد و هم میزان سرچ آن خوب باشد.

تجربه کاربری (UX) عالی از جمله سرعت بارگذاری بالا، سهولت استفاده، و قابلیت واکنشگرا بودن سایت در هر دستگاهی.

به اشتراک گذاری محتوای با ارزش که شامل لینک ها، منابع و بسط دامنه می باشد.

انتخاب عنوان، URL و توضیحات (description) مناسب جهت رسیدن به CTR (نرخ کلیک) بالا در رتبه بندی

اسنیپت/ نشانه گذاری اسکیما برای برجسته بودن در نتایج موتور جستجو  SERP

در این مقالات هر یک از موارد بالا را توضیح خواهیم داد و بررسی کامل آن ها می پردازیم.

بخش 1 : سئو 101 چیست و چرا اهمیت دارد؟

افراد مبتدی باید بدانند که مفهوم بهینه‌سازی موتور جستجو چیست و اصول لازم برای شروع کار چه چیزهایی هستند.

بخش 2 : موتورهای جستجو چگونه کار می کنند- نحوه ی ایندکس شدن صفحات توسط خزنده ها

همه چیز در مورد موتور های جستجو  ] قسمت اول[

اگر موتورهای جستجو نمی توانند شما را بیابند و ایندکس کنند، هیچ کدام از بقیه کارهایی که انجام می دهید اهمیتی ندارد زیرا سایت شما توسط خزنده ها ایندکس نشده است. در این بخش نشان می دهیم چگونه ربات های خزنده، وب سایت شما را ایندکس کرده و به نتایج خود اضافه می کنند.

بخش ۳: انتخاب کلمات کلیدی مناسب

درک کنید که مخاطبتان در جستجوی چه چیزی است یعنی کاربران در هنگام سرچ چه کلمه ای را جست و جو می کنند.

بخش 4: بهینه سازی  On- Site

این بخش، فصلی سنگین است که شامل تکنیک ها و مراحل مختلفی است اما نگران نباشید ما به آسانی برای شما توضیح داده ایم.

بخش 5: سئو تکنیکال

دانش فنی پایه به شما در بهینه‌سازی سایت خود برای موتورهای جستجو و ایجاد اعتبار کمک فراوانی می کند.

با پیاده سازی طراحی واکنشگرا (responsive design) در طراحی سایت و دیگر عناصر فنی مانند داده های ساختار یافته(structured data) و برچسب‌های متا، می‌توانید به گوگل (که خود یک ربات است) بگویید که سایت شما درباره چیست. هم چنین با این کار نرخ کلیلک سایت شما افزایش می یابد.

بخش 6: لینک سازی و ایجاد ارتباط

زمانی که همه چیز در جای خود قرار گرفت. زمان آن فرا رسیده که تاثیر خود را از طریق لینک سایت ‌های دیگر( بک لینک ها) و اینفلوئنسرها گسترش دهید. بک لینک ها باید به گونه ای باشند که با محتوای سایت شما ارتباط داشته باشند . هم چنین anchor text انتخابی نیز باید با محتوا و url صفحه مورد نظر ارتباط داشته باشد.

بخش ۷: ارزیابی، اولویت‌بندی و اجرای سئو

خود را برای موفقیت آماده کنید. مهمترین قسمت هر استراتژی در سئو، این است که بدانید چه چیزی جواب می دهد و چه چه چیزی نمی دهد.

واژه نامه سئو

فهم اصطلاحات و عبارات کلیدی

یادگیری سئو گاهی مواقع شبیه به یادگیری زبان های دیگر است، و شما با انبوهی از اصطلاحات نامفهوم و صنعتی مواجه خواهید شد.

اگر برای بهبود ترافیک سایت جدی هستید و با مفهوم سئو نا آشنایید، پیشنهاد ما به شما این است که این مقالات را از اول تا آخر بخوانید. ما تلاش کرده ایم که تا جای ممکن آن را آسان و قابل فهم بنویسیم. یادگیری اصول اولیه سئو قدمی مهم در جهت دستیابی به اهداف کسب و کار آنلاین شماست.

با سرعتی که برایتان مناسب است پیش بروید و از ده ها منبعی که در فصل های مختلف به آن لینک داده ایم یادداشت برداری کنید؛ چرا که همه این منابع مهم و ارزشمندند.

هیجان زده شده اید؟ باید هم شوید! بازاریابی موتورهای جستجو یک زمینه جذاب است و می‌تواند خیلی سرگرم کننده باشد. اگر گیج شدید، آن را رها نکنید؛ ما افرادی داریم که می‌توانند در سمینارهای آموزشی در زمینه سئو به شما کمک کنند پس با ما در تماس باشید.

خب بیایید با هم به بخش اول آموزش های سئو یعنی سئو 101 برویم.

 

منبع : moz.com

 

 

مقالات مرتبط

برچسب ها: سئو

دوست دارید به اشتراک بذارید از طریق:

نظرات

  • محمد جواد آقایی
    14 مرداد 1398

    سلام عنوان محتوا رو باید به چه صورتی انتخاب کنیم ؟

    پاسخ
    فراموج
    15 مرداد 1398

    سلام روز بخیر، 
    عنوان محتوا باید جذاب باشه و مرتبط با مقاله که بتونید مخاطب رو جذب کنید. 

    پاسخ
  • زهرا محمدی
    16 مرداد 1398

    منظور از موتورهای جست و جو همه موتورهای جست و جو هستند یا فقط گوگل مدنظر هستش؟

    پاسخ
    فراموج
    19 مرداد 1398

    سلام روز شما بخیر،
    به صورت کلی منظور از موتورهای جستجو گوگل هست ، چرا که اکثر کاربرها از گوگل برای جستجو استفاده می کنند. 

    پاسخ
نظر خود را وارد نمایید