آپدیت الگوریتم گوگل

جدیدترین آپدیت الگوریتم گوگل [آپدیت آگوست]

جدیدترین آپدیت الگوریتم گوگل [آپدیت آگوست]

تقریبا هر روز گوگل یک یا چند تغییر برای بهبود نتایج جستجو ایجاد می کند. بیشتر این تغییرات قابل توجه نیستند اما کمک میکنند که پیشرفت مورد نظر به تدریج حاصل شود. ما در تیم تحریریه شرکت فراموج سعی داریم تا شما را با جدید ترین آپدیت الگوریتم گوگل آشنا کنیم.

گاهی اوقات ممکن است بروزرسانی فرا تر از چند تغییر جزیی باشد. هدف گوگل این است که وقتی احساس کند اطلاعات عملی وجود دارد که وبمستر ها و تولید کنندگان محتوا در رابطه با آن متوجه شده اند آن را تایید کند. به عنوان مثال هنگامی که "به روزرسانی سرعت" اتفاق افتاد گوگل ماه ها قبل اخطار و پیشنهاد هایی داده بود.

گوگل چندین بار در سال تغییرات اساسی و گسترده در الگوریتم ها و سیستم های جستجو ایجاد می کند. که به آن به عنوان بروزرسانی اصلی اشاره می کند. این بروزرسانی ها ایجاد شده اند تا گوگل اطمینان حاصل کند همچنان در حال ماموریت خود برای ارائه مطالب مرتبط و معتبر به جستجوگران هست.

گوگل بروزرسانی های گسترده هسته الگوریتم خود را تایید می کند چرا که بسیاری از وبمسترها نیز تاثیر آن را مشاهده کرده اند. گوگل می داند کسانی که تجربه بدی از داشتن سایت دارند به دنبال رفع مشکل هستند و میخواهند مطمئن شوند که آن ها در مسیر رفع مشکل ، مشکل جدیدی نداشته باشند و به خوبی وب سایت خود را اصلاح کنند.

latest google algorithm update augustبه روز رسانی اصلی و ارزیابی مجدد محتوا

در طی این بروزرسانی مشکلی برای وب سایت هایی که از دستورالعمل های گوگل پیروی می کردند پیش نمی آید. این وب سایت ها دستورات کتابچه راهنمای گوگل و الگوریتم های گوگل را نقض نکرده اند الگوریتم هایی مانند، الگوریتم گوگل پاندا، پنگوئن، پارافریسینگ و... پس مشکلی برای آنان به وجود نمی آید. بروزرسانی پیش رو سایت های خاصی را هدف قرار نمی دهد. در این بروزرسانی بر روی بهبود چگونگی ارزیابی سیستم کلی محتوا تمرکز شده است. این تغییرات باعث می شود برخی از وب سایت هایی که قبلا برای تولید محتوای منحصر به فرد کمتر پاداش می گرفتند بهتر عمل کنند و رتبه بهتری دریافت کنند.

اگر میخواهید منطق این بروزرسانی را متوجه شوید تصور کنید یک لیست از 100 فیلم برتر در سال 2015 تهیه کرده اید. چند سال بعد در سال 2019 باید این لیست را بروز کنید. این مسئله به طور طبیعی تغییر می کند برخی از فیلم های جدید و فوق العاده که در سال 2015 وجود نداشته اند اما اکنون ساخته شده اند، کاندیدای ورود به این لیست هستند و  باید جایی در این لیست داشته باشند. حتی ممکن است برخی از این فیلم های گذشته را دوباره ارزیابی کنید و متوجه شوید باید جایگاه بالاتری در لیست شما نسبت به گذشته داشته باشند.

این لیست همیشه تغییر می کند فیلم هایی که قبلا در لیست بالاتر بودند حال رتبه خود را از دست داده اند و فیلم های سزاوار تری وجود دارد که پیش روی لیست 100 فیلم برتر ما هستند.

latest google algorithm update august

تمرکز بر محتوا

همانطور که توضیح داده شد، وب سایت هایی که بعد از یک بروزرسانی اصلی گوگل جایگاه خود را حفظ می کنند هیچ مشکلی برای رفع ندارند. اما وب سایت هایی که بعد از بروزرسانی با افت رتبه همراه هستند، باید تغییرات اساسی در محتوای خود انجام دهند. گوگل پیشنهاد می کند که مطمین شوید بهترین محتوای ممکن را ارائه می دهید. توجه داشته باشید محتوای منحصر به فرد و مناسب دقیقا چیزی است که گوگل به دنبال آن هست و به آن پاداش می دهد.

بازنگری را با توصیه های گوگل که در گذشته به شما پیشنهاد داده است شروع کنید. برای ایجاد محتوا مناسب میتوانید سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • آیا محتوای شما اطلاعات اصلی ، گزارشگری ، تحقیق و یا تحلیل را ارائه می دهد؟
  • آیا محتوا توضیحی اساسی ، کامل و یا جامع از موضوع مقاله را ارائه می دهد؟
  • آیا محتوا از نظر بصری مناسب مقاله است؟
  • اگر منشا محتوا از منابع دیگر است ، آیا از کپی کردن یا بازنویسی جزیی جلو گیری می کنید و به جای آن به ارزش و اصالت محتوا اضافه می کنید؟
  • آیا عنوان مقاله و یا عنوان صفحه توصیفی مفید از محتوا ارائه داده شده است؟
  • آیا محتوا مورد نظر باعث می شود کاربر، آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارد؟
  • آیا انتظار دارید مقاله مورد نظر توسط یک مجله و یا یک روزنامه برتر به اشتراک گذاشته و چاپ شود؟

    سوالات تخصصی

  • آیا محتوا اطلاعات را به روشی پویا ارائه می دهد که باعث افزایش اعتماد کاربران شود؟ (از قبیل منابع معتبر ، محتوا تخصصی، پیشینه در مورد نویسنده و یا سایت منتشر کننده)
  • آیا محتوا به صفحات و یا وب سایت های با ارزش لینک داده است یا از آن ها لینک گرفته است؟
  • اگر در مورد موضوعی تخصصی تحقیق و تولید محتوا کرده اید، آیای تصور می کنید محتوا شما به عنوان یک مرجع مورد اعتماد واقع می شود و به صورت گسترده شناخته می شود؟
  • آیا محتوا توسط مختصص و یا علاقه مند به موضوع نوشته شده است که به وضوح در مورد موضوع اطلاعات دارد؟
  • آیا محتوا عاری از خطا های فاحش هست؟

    سوالات تولید و ارائه

  • آیا محتوا عاری از غلط املایی است؟
  • آیا محتوا تمام نکات نگارشی را رعایت کرده است؟
  • آیا محتوا به خوبی تولید شده است و یا به صورت شلخته و عجولانه تولید شده است؟
  • آیا محتوا توسط تعداد زیادی از نویسندگان تولید شده است و یا برون سپاری شده است؟
  • آیا تبلیغات بیش از حد در محتوا باعث دور و منحرف شدن از محتوای اصلی می شود؟
  • آیا محتوا هنگام مشاهده بر روی دستگاه های تلفن همراه واکنش گرا است؟

    سوالات تطبیقی

  • آیا محتوا در مقایسه با سایر وب سایت ها در نتایج جستجو ارزش قابل توجهی دارد؟
  • آیا به نظر می رسد که محتوا در خدمت منافع بازیدکنندگان سایت است یا به نظر می رسد فقط توسط شخصی که قصد دارد حدس بزند در نتایج موتورهای جستجو چه چیزی خوب است نوشته شده است؟

شما باید این سوالات را از خود بپرسید ، ارزیابی صحیح انجام دهید و سعی کنید کاربران به سایت شما اعتماد کنند و با سایت شما ارتباط برقرار کنند.

همیشه حسابرسی از سایت را در اولویت قرار دهید در نظر بگیرید که کدام صفحات بیشترین تاثیر را داشته و با کدام کلمات جستجو شده اند؟ به دقت به این موارد نگاه کنید تا درک کنید که کاربران به دنبال کدا جستجو ها می روند.

latest google algorithm update august

با دستورالعمل های کیفیت و E-A-T آشنا شوید:

منابع بسیاری برای مشاوره در مورد مطالب عالی و مرور دستور العمل های مربوط به کیفیت  موتور های جستجو وجود دارد. همیشه کاربران و رای دهندگان هستند که به گوگل می گویند کدام الگوریتم و بروزرسانی درست کارکرده و کدام الگوریتم مناسب کاربران نیست.

درک این موضوع که کاربران هیچگونه کنترلی در مورد رتبه بندی صفحات ندارند مهم است. داده های رای گیری مستقیما در الگوریتم های رتبه بندی گوگل استفاده نمی شود. در عوض گوگل از داده های رای گیری مانند برگه های انتقادات و پیشنهادات یک رستوران برای دریافت بازخورد استفاده می کند. این داده های رای گیری به گوگل کمک می کند بداند که آیا الگوریتم ها و بروزرسانی ها به خوبی مورد توجه کاربر قرار گرفته یا نه. در واقع گوگل از رفتاران کاربران وب سایت ها متوجه می شود که چه نو ع آپدیت هایی باید ارائه کند.

اگر درک کنید که محتوای خوب از نظر کاربران چگونه ارزیابی می شود ممکن است به شما در بهبود محتوای مورد استفاده کمک کند و در نتیجه، رتبه بهتری دریافت کنید.

به طور خاص E-A-T کمک می کند تا یک مقاله به خوبی مورد ارزیابی قرار گیرد و رتبه خود را پیدا کند.

اگر سوال برای شما به وجود آمده که E-A-T چیست باید بگم E-A-T مخفف تخصص ، اقتدار و اعتماد است. این مفهوم در رهنمودهای رتبه بندی کیفیت گوگل با جزئیات بسیار مفصل مورد بحث قرار گرفته است و احتمالاً این امر برای بسیاری از سایت ها عامل رتبه بندی بسیار خوبی است.

در اینجا چند مقاله از افرادی نوشته شده که E-A-T را به صورت کامل توضیح داده اند:

latest google algorithm update august

بازیابی و مشاوره بیشتر

اصلی ترین سوال پس از هر بروزرسانی گوگل این است که چه مدت طول می کشد تا رتبه سایت به حالت پایدار برسد؟

بروزرسانی های هسته گسترده هر چند ماه یک بار اتفاق می افتد و پایداری رتبه بندی یک سایت بستگی به سرعت واکنش به این بروزرسانی را دارد.

با این حال گوگل دائما بروزرسانی هایی در الگوریتم های جستجو خود از جمله بروزرسانی هسته کوچک ارائه می دهد و این بروزرسانی های ریز را اعلام نمی کند زیرا به طور کلی قابل توجه نیستند.

به خاطر داشته باشید که پیشرفت های انجام شده توسط وبمسترها تضمینی برای بهبود رتبه سایت نیست و همچنان هیچ موقعیت استاتیکی در نتایج جستجو گوگل وجود ندارد و تنها با رقابت می توان رتبه مورد نظر را بدست آورد و حفظ کرد.

درک این موضوع مهم است که موتور های جستجوگر مثل گوگل ، محتوا را مانند انسان درک نمی کنند و در عوض به دنبال سیگنال هایی هستند که از کاربران دریافت می کنند تا بتوانند با استفاده از آن محتوا را ارزشیابی کنند.

کلام آخر

امیدواریم راهنمایی های ارائه شده در اینجا مفید واقع شود. همچنین می توانید با مطالعه دیگر مقالات وب سایت ما به داش خود اضافه کنید. حتما در نظر داشته باشید که اگر می خواهید اخبار و آموزش های دنیای سئو و طراحی سایت را دنبال کنید جای مناسبی آمده اید و به هیچ وجه وب سایت شرکت فراموج را فراموش نکنید. با ما همراه باشید...

منبع: webmasters.googleblog.com

مقالات مرتبط

الگوریتم گول پاندا محتواهای کپی شده و کم ارزش وب سایت ها را تشخصیص میدهد و آن سایت ها را جریمه می کند.
الگوریتم گوگل پاندا

الگوریتم گوگل پاندا یکی از الگوریتم های گوگل است که محتواهای کپی شده و کم ارزش وب سایت ها را تشخصیص میدهد و آن سایت ها را جریمه می کند.

سئو به معنی بهینه سازی برای موتورهای جست و جو می باشد که انواع مختفلی از قبیل سئو کلاه سفید،سئو کلاه خاکستری و سئو کلاه سیاه می باشد.
سئو چیست|سئو در یک نگاه

سئو به معنی بهینه سازی برای موتورهای جست و جو می باشد که انواع مختفلی از قبیل سئو کلاه سفید،سئو کلاه خاکستری و سئو کلاه سیاه می باشد.

راهنمای آموزش سئو برای افراد مبتدی
راهنمای آموزش سئو برای افراد مبتدی

7 بخش برای تبدیل شدن به یک کارشناس سئو حرفه ای! اگر برای بهبود ترافیک سایت جدی هستید و با مفهوم سئو نا آشنایید، پیشنهاد ما به شما این است که این مقاله را از اول تا آخر بخوانید. یادگیری اصول اولیه سئو قدمی مهم در جهت دستیابی به اهداف کسب و کار آنلاین شماست.

برچسب ها: سئو

دوست دارید به اشتراک بذارید از طریق:

نظرات

  • milad harabdehi
    15 مرداد 1398

    سلام برای ویرایش متون برنامه خاصی وجود داره ؟

    پاسخ
    فراموج
    16 مرداد 1398

    سلام روز بخیر، 
    خیر برناممه خاصی وجود نداره 
    برای ویرایش بهتر هست که به صورت دستی اقدام کنید.

    پاسخ
  • زهرا استکی
    16 مرداد 1398

    سلام روز بخیر، الگوریتم های ارائه شده به چه صورت کار میکنن میشه بیشتر توضح بدین ؟

    پاسخ
    فراموج
    19 مرداد 1398

    سلام روز بخیر،
    هرکدام از الگوریتم های گوگل منحصر به فرد بوده و کار مشخصی رو انجام میدن . شما میتوانید جدید ترین آپدیت این الگوریتم ها را مطالعه نمایید.

    پاسخ
  • ناصر محبی
    25 مهر 1398

    برای تولید محتوای مربوط به حوزه خودمون از چه سایت هایی میتونیم کمک بگیریم ؟

    پاسخ
    فراموج
    28 مهر 1398

    سلام روز بخیر 
    برای تولید محتوا بهتر هست که ابتدا رقیب هاتون رو بررسی کنید و ببینید که اون ها با چه محتوایی رتبه گرفتند. 

    پاسخ
نظر خود را وارد نمایید