سئو 101 چیست و چرا اهمیت ...

به مفاهیم اولیه و مقدماتی سئو، سئو 101 می گویند

فصل 1

سئو 101

سئو چیست و چرا اهمیت دارد؟

خوش آمدید! از اینکه شما اینجایید بسیار خرسندیم.

اگر شما درک کاملی از مفهوم سئو و اهمیت آن دارید به فصل دوم این راهنما مراجعه کنید (اگر چه هنوز توصیه می ‌کنیم که به آموزش های پایان این فصل برای گوگل و Bing نگاهی بیاندازید).

این بخش به  افرادی که دانشی درباره سئو ندارد کمک می کند که به شناخت خوبی درباره مفهوم آن دست پیدا کنند.

به بهینه سازی موتور جستجو (search engine optimization)، اصطلاحاً سئو گفته می شود. سئو روشی برای بهبود کمی و کیفی ترافیک وب سایت است، و نیز راهی رایگان (که به آن اورگانیک نیز می گویند) برای ارائه برند شما از طریق موتورهای جستجو است. سئو در واقع فهم این است که، مردم به صورت آنلاین در جستجوی چه چیزهایی هستند، به دنبال چه پاسخ هایی می گردند، کلماتی که هنگام جستجو از آن استفاده می کنند چیست و نوع محتوایی که می خواهند چگونه است. دانستن پاسخ این سوالات به شما این امکان را می دهد که با مردمی که به صورت آنلاین در حال جستجو در وب هستند، متصل شوید.

اگر در نظر بگیریم که دانستن فکر مخاطب یک روی سکه سئوست، روی دیگر این سکه درک نحوه عملکرد خزنده های موتور جستجوگر است. در این راهنما هر دو مورد را خواهید آموخت.

قوانین موتورهای جستجو

موتورهای جستجو ماشین ‌های پاسخ گو هستند. آن‌ها میلیاردها قطعه محتوا را جستجو می‌کنند و هزاران عامل را ارزیابی می‌ کنند تا مشخص کنند کدام محتوا بیشتر به سوال شما پاسخ می ‌دهد.

موتورهای جستجو تمام این ها را با کشف و فهرست بندی همه محتوای موجود در اینترنت (صفحات وب، pdf ها، تصاویر، ویدئوها و غیره) از طریق یک فرآیند شناخته‌ شده به نام " خزیدن و نمایه‌سازی " انجام می‌دهند و سپس بر اساس میزان انطباق محتوا با مفهوم مورد نظر جستجو، طی فرآیندی به نام " رتبه‌بندی " آن ها را مرتب می کند . مفهوم خزیدن ((crawling ، نمایه‌سازی indexing)) و رتبه‌بندی (ranking) را با جزئیات بیشتر در فصل 2 ارائه خواهیم داد.

کدام یک از نتایج جستجو "ارگانیک" هستند؟

همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم ، نتایج جستجوی ارگانیک آن‌ هایی هستند که از طریق سئو قانون مند (کلاه سفید) بدست ‌آمده اند و برای آن ها هزینه ای نشده است (به عنوان مثال تبلیغات). تشخیص محتوای ارگانیک و تبلیغات بسیار راحت است. تبلیغات به طور واضحی برچسب خورده اند و در کنار آن ها واژه ی ad نوشته شده است و باقی نتایج به صورت 10 لینک آبی رنگ نمایش داده می شود. امّا با توجه به اینکه روش های جستجو تغییر کرده اند، امروزه چگونه می توان نتایج ارگانیک را یافت؟

امروزه نتایج موتورهای جستجوگر -معمولاً SERP خوانده می شوند- هم با فرمت تبلیغات و هم با محتوای ارگانیک (به آن SERP feature می گویند) پر شده است. از جمله نمونه های feature ها می توان به answer boxes اشاره کرد. SERP feature های جدید دقیقا آنچه را که مخاطب به دنبال آن است، نمایش می دهند.

برای مثال اگر به دنبال "آب و هوای دنور" بگردید، به جای لینک به سایتی که ممکن است این پیش ‌بینی را داشته باشد، پیش‌بینی آب و هوا برای شهر دنور را همان جا پس الز جست و جو بدونن هیچ کلیکی  خواهید دید. و اگر به دنبال "پیتزای دنور" می ‌گردید، یک "لوکال پک" را خواهید دید که مکان هایی را که پیتزا دنور وجود دارد را به شما نشان می دهد. این نتایج کار شما را آسان کرده است، درست است؟

مهم است به یاد داشته باشید که موتورهای جستجو از تبلیغات پول می ‌گیرند. هدف آن ‌ها پاسخ دادن هر چه بهتر به جستجو کنندگان است تا آن ها را بر گردانند و مدت طولانی ‌تری در SERP نگه دارد. برخی SERP ها در گوگل ارگانیک هستند و می‌ توانند تحت ‌تاثیر سئو باشند. اینها شامل featured snippet (یک نتیجه ارگانیک که پاسخ را درون یک جعبه نشان می ‌دهد) و سوالات مربوط ( به صورت باکس " People Also Ask" نمایش داده می شود) هستند.

چرا سئو اهمیت دارد؟

با اینکه هزینه کردن برای تبلیغات، رسانه های اجتماعی و دیگر شبکه های آنلاین می توانند ترافیک سایت را بالا ببرند امّا نقش اصلی را در این بین، موتورهای جستجو بر عهده دارند.

معمولا نتایج جستجوی ارگانیک، کلیک های بیشتری از تبلیغات دریافت می کنند. برای مثال در میان تمام جستجوها در آمریکا، فقط 2.8 درصد مردم روی تبلیغات کلیک می کنند.

به طور خلاصه، سایت هایی که سئو خوبی دارند و تمام قوانین موتورهای جست و جو را رعایت کرده اند و هم چنین در تمامی دستگاه ها ازجمله موبایل به درستی نمایش داده می شوند قطعا دارای نرخ کلیک بیشتری از سایت هایی هستند که به وسیله تبلیغات (adwords) در صفحه اول موتورهای جست و جو قرار می گیرند.

سئو یکی از کانال‌ های بازاریابی آنلاین است که وقتی درست تنظیم می ‌شود، می ‌تواند در طول زمان برای شما سودآور باشد. اگر مطلب خوبی در وب سایتتان ارائه دهید که براساس کلمات کلیدی به درستی رتبه بندی شود، ترافیک سایت شما با گذشت زمان افزایش چشم گیری می یابد. این در حالی است که تبلیغات برای بالا بردن ترافیک سایت، نیاز به سرمایه گذاری مداوم دارند.

موتورهای جستجو روز به روز باهوش تر می شوند، ولی همچنان به کمک ما نیاز دارند.

بهینه سازی سایت به ارائه بهتر اطلاعات به موتورهای جستجو کمک می ‌کند، به طوری که محتوای شما می‌تواند به درستی ایندکس شود و در نتایج جستجو نمایش داده شود.

آیا باید یک متخصص سئو یا مشاور استخدام کنم؟

بسته به پهنای باند، تمایل به یادگیری و پیچیدگی وب سایت، شما می‌توانید برخی از اصول اولیه سئو را انجام دهید. یا شاید به این نتیجه برسید که بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید. کدام روش بهتر است!

اگر به دنبال کمک گرفتن از یک مشاور هستید، بسیار مهم است که بدانید آژانس ها و متخصصان بسیاری در زمینه سئو فعالیت دارند ولی کیفیت خدمات آن ها بسیار متفاوت است. با دانستن این که چگونه یک شرکت سئوکار خوب انتخاب کنید، می توانید به مقدار زیادی در زمان و انرژی صرفه جویی کنید.شما می توانید جهت قرار گرفتن در صفحه اول گوگل و بهینه سازی سایت خود از راهنمایی های کارشناسان سئو شرکت فراموج  استفاده نمایید پس تماس با فراموج را فراموش نکنید.به کارگیری غلط تکنیک های سئو بیش از آنکه به وب سایت شما کمک کند باعث آسیب رساندن به آن می شود.

مقایسه سئو کلاه سیاه با سئو کلاه سفید

 

سئو کلاه سفید به تکنیک ‌های سئو ، روش‌ ها و استراتژی ‌هایی اشاره دارد که به قوانین موتور جستجو پایبند هستند و تمرکز اولیه آن بر ارزش دادن بیشتر به افراد است. یعنی در این روش تمامی قوانین موتورهای جست و جو رعایت می شود و احترام به کاربر هم رعایت می شود. احترام به کاربر یعنی سایت ما باید از نظر دیزاین و محتوا و ... بهینه باشد.

 

سئو کلاه سیاه به روش ها و تکنیک هایی اشاره دارد که سعی در اسپم کردن موتور جستجوگر دارند. با انجام سئو کلاه سیاه، سایت در معرض جریمه شدن یا حذف شدن از نتایج جستجو قرار می گیرد. یعنی در سئو کلاه سیاه قوانین موتورهای جست و جو رعایت نمی شود و عملا احترامی به کاربر گذاشته نمی شود.

وب سایت های جریمه شده، کسب و کارهای شکست خورده دارند. این دلیل دیگری برای آن است که در انتخاب متخصص سئو، هوشمندانه عمل کنید.

موتورهای جستجو اهداف مشابهی با صنعت سئو دارند

موتورهای جستجو می‌خواهند به موفقیت شما کمک کنند. در واقع گوگل حتی یک راهنمای شروع بهینه سازی موتور جستجو دارد! آن ها همچنین از تلاش های جامعه سئو حمایت می کنند.

کنفرانس ‌های بازاریابی دیجیتال مثل MNsearch، Unbounce، SearchLove و MozCon own Moz's به طور منظم مهندسان و نمایندگانی از موتورهای جستجوی برتر را جذب می ‌کنند.

گوگل از طریق گردهمایی مرکزی وبمسترها، به سئوکاران و وبمسترها کمک می کند. با اینکه دستورالعمل وبمسترها در موتورهای جستجوگر مختلف متفاوت است، امّا اصول اساسی یکسانند: سعی نکنید موتورهای جستجو را گول بزنید به جای آن، برای بازدید کنندگان خود تجربه خوشآیندی فراهم کنید. برای انجام این کار، دستورالعمل‌های موتور جستجو را دنبال کنید و به علایق کاربران توجه کنید.

 

دستورالعمل های وبمستر گوگل

اصول اولیه

  • صفحات خود را برای کاربران آماده کنید نه برای موتورهای جستجوگر
  • کاربران خود را فریب ندهید
  • برای بهبود رتبه موتور جستجو تقلب نکنید. استراتژی بهتر این است که فکر کنید وبسایتی که از آن لذت برده اید و دوباره به آن برمی گردید چه تجربه ای برای شما فراهم کرده است. یا می توانید از سوالات مفید استفاده کنید مثلاً بپرسید" آیا این صفحه کمکی به کاربران من می کند؟ آیا در صورتیکه موتور جستجوگر وجود نداشت، من این کار را انجام می دادم؟
  • به این فکر کنید که چه کارهایی وبسایتتان را خاص، ارزشمند و جذاب می کند.

 

کارهایی که باید از انجام آن ‌ها اجتناب کنید:

  • محتویات تولید شده به طور خودکار (مثلا محتواهای ترجمه شده توسط برنامه های ترجمه بدون هیچ ویرایشی)
  • مشارکت در طرح ‌های لینک سازی )مزرعه لینک)
  • ایجاد صفحات با محتوای اورجینال کم یا بدون هیچ محتوای اورجینال (به عنوان مثال کپی از جای دیگر)
  • کلاکینگ - کلاکینگ : این روش یعنی محتوایی که به کاربر نمایش داده می شود با محتوایی که به خزنده های موتورهای جست و جو نمایش داده می شود متفاوت است.
  • متن ها یا لینک های مخفی
  • ایجاد وب سایت هایی برای دریافت ترافیک جست و جوهای خاص

 

دستورالعمل های وبمستر Bing

اصول اولیه

  • محتوای شفاف، جذاب با جستجوی آسان برای سایت خود فراهم کنید.
  • عناوین صفحه را شفاف و مرتبط نگاه دارید.
  • لینک ها به عنوان نشانه ‌ای از محبوبیت هستند و Bing به لینک هایی که به صورت اورگانیک رشد پیدا کرده اند پاداش می دهد.
  • تاثیر اجتماعی و به اشتراک گذاری نشانه های مثبتی هستند و می ‌توانند بر چگونگی رتبه‌بندی شما در طولانی ‌مدت تاثیر بگذارند.
  • سرعت صفحه به همراه تجربه کاربری مفید (UX ) بسیار حائز اهمیت است.
  • برای توضیح عکس از(alt attributes) استفاده کنید؛ بنابراین Bing می تواند محتوای شما را بهتر درک کند.

کارهایی که باید از انجام آن ‌ها اجتناب کنید:

  • محتوای کوتاه، پیج هایی که تبلیغات یا لینک های وابسته زیادی دارند، یا بازدیدکنندگان را به سایت‌ های دیگر هدایت می کنند رتبه خوبی در Bing نخواهند داشت.
  • مطمئن شوید که آدرس سایت واضح، مختصر و شامل کلمات کلیدی باشد.
  • از پارامترهای داینامیک (! و = و ؟ و ...) در آدرس سایتتان استفاده نکنید.
  • نشانی‌های اینترنتی شما را به صورت توصیفی، کوتاه و در صورت امکان از کلمات کلیدی غنی کنید و از کاراکترهای غیر حرفی اجتناب کنید...

دستورالعمل ‌هایی برای نمایش کسب‌وکار محلی خود در گوگل

اگر کسب و کاری که دنبال پیاده سازی سئو برای آن هستید، محلی است، با کمک ابزار Google My Business، شما می‌توانید به راحتی آن را به صورت رایگان در گوگل فهرست کنید. برای کسب و کارهای محلی، گوگل دستورالعمل ‌هایی دارد که باید و نباید را در ایجاد و مدیریت این فهرست ‌ها ارائه می دهد.

اصول اولیه

  • دقت کنید که شما صلاحیت گنجاندن کسب و کارتان در Google My Business را داشته باشید؛ شما باید یک آدرس فیزیکی داشته باشید، حتی اگر آدرس منزلتان باشد، و باید به صورت رو در رو به مشتری خدمتتان را ارائه دهید، این کار ممکن است در محل شما ( مثل یک فروشنده) یا در محل مشتری ( مانند یک لوله کش) باشد
  • صادقانه و دقیق، تمام جنبه‌ها و اطلاعات کسب ‌و کار محلی خود را، از جمله نام، آدرس، شماره ‌تلفن، آدرس وب سایت، مقوله‌ های تجاری، ساعات کار، و دیگر ویژگی‌ها را ارائه دهید.

 

کارهایی که باید از انجام آن ‌ها اجتناب کنید:

  • ایجاد فهرست Google My Business برای مواردی که صلاحیت ندارند.
  • ارائه اطلاعات تجاری غیرواقعی، از جمله پر کردن نام تجاری تان با استفاده از کلمات کلیدی جغرافیایی یا خدمات، و یا ایجاد فهرست برای آدرس‌های جعلی.
  • استفاده از دفترکار مجازی به جای آدرس معتبر
  • سو استفاده از بخش نظرات فهرست Google My Business، از طریق نظرات فریب دهنده مثبت درباره کسب‌ و کار شما و یا نظرات دروغین منفی درباره رقیب تان.
  • اشتباهات ناشیانه ناشی از نخواندن دستورالعمل گوگل.

 

انجام خواسته کاربران

به جای نقض این دستورالعمل‌ ها و تلاش برای فریب موتورهای جستجو برای رتبه‌ بندی، تلاش کنید تا خواسته کاربران را درک و اجرا کنید.

وقتی فردی دنبال چیزی می‌گردد، منتظر نتیجه مطلوب است. خواه این نتیجه پاسخ به یک سوال باشد یا بلیط‌ کنسرت و یا حتی عکس گربه. در واقع محتوای مورد نظر " خواسته کاربر " باشد.

وقتی یک نفر "باند ها" را جستجو می کند، آیا قصد او یافتن باند موسیقی، باندهای عروسی، یا چیز دیگری است؟

کار شما به عنوان یک سئوکار این است که محتوای درخواستی او را با فرمتی مناسب در اختیارش قرار دهید.

انواع خواسته کاربران:

  • اطلاعاتی: جستجو برای اطلاعات. مثال: " بهترین نوع لپتاپ برای یک عکاس چیست؟
  • هدایت کننده: جستجو برای یک وب سایت خاص. مثال: " اپل "
  • تبادلی: جستجو برای خرید چیزی. مثال: " معاملات خوب مک بوک "

شما با گوگل کردن کلمه کلیدی مورد نظرتان و بررسی وضعیت فعلی، نگاهی اجمالی به درخواست کاربران بیاندازید. برای مثال اگر عکس چرخ و فلک هست، به احتمال زیاد افراد که دنبال این کلمه کلیدی هستند، عکس را جستجو می کنند.

همچنین بینید رقبای برتر و اصلی شما چه محتوایی ارائه می دهند که شما ندارید. چگونه می توانید ارزش وب سایتتان را 10 برابر کنید؟

ارائه مطالب مناسب و با کیفیت بالا در وب سایت، برای دست یافتن به رتبه بالاتر در نتایج جستجو به شما کمک خواهد کرد، و از همه مهم‌ تر اینکه در مخاطب آنلاین، اعتبار و اعتماد ایجاد خواهد کرد.

قبل از این که این کار را انجام دهید، ابتدا باید اهداف وب سایت خود را برای اجرای برنامه استراتژیک سئو درک کنید.

اهداف وب سایت/مشتری خود را بشناسید

وب سایت ها با یکدیگر متفاوت هستند، بنابراین برای شناخت اهداف تجاری هر سایت باید زمان بگذارید. این کار نه تنها  باعث می شود تا مشخص کنید که کدام بخش از سئو برایتان اهمیت بیشتری دارد، همچنین در نحوه تنظیم بنچمارک و صحبت هایی که با مشتری یا رئیستان درباره پروژه سئو می شود به شما کمک می کند.

شاخص شما برای اندازه‌گیری میزان موفقیت جستجوی ارگانیک چیست؟ می خواهید آن را به صورت مستند داشته باشید، حتی اگر این کار به همین سادگی باشد:

برای وب سایت من...................،KPI  (شاخصهای کلیدی اجرا و متریک ها) اصلی ..................... هست.

در اینجا چند KPI معمول برای شروع کار وجود دارد:

  • فروش
  • دانلودها
  • Signup ایمیل ها
  • ارسال فرم تماس با
  • تماس های تلفنی

اگر کسب‌ و کار شما بخش محلی داشته باشد و بخواهید KPIs را برای فهرست Google My Business تعریف کنید، شامل موارد زیر باشد:

کلیک- برای – تماس

کلیلک- برای- وب سایت

کلیک- برای-حرکت-در-مسیر

ممکن است متوجه شده ‌باشید که چیزهایی مانند "رتبه‌بندی" و "ترافیک" در فهرست KPIs وجود ندارند، و این کار عمدی است.

اما یک دقیقه صبر کنید! شما می‌گویید "من اینجا آمدم تا سئو را بیاموزم چون شنیده‌ام که می‌تواند به من کمک کند تا رتبه و ترافیک سایتم را بهبود دهم، و شما به من می گویید که اینها اهداف مهمی نیستند؟ "

به هیچ وجه! درست شنیدید. سئو می تواند به شما کمک کند تا رتبه بهتری در نتایج جستجو به دست آورید و در نتیجه ترافیک بهتری در وب سایتتان داشته باشید، رتبه بندی و ترافیک وسیله ای برای دست یابی به هدف هستند. اگر کسی روی وب سایت شما کلیک نکند تاثیر کمی در رتبه بندی سایتتان دارد، همچنین اگر ترافیک با هدف کسب‌ و کار بزرگ ‌تری پیش نرود تاثیر کمی در ترافیک وب سایتتان خواهد داشت.

برای مثال، اگر یک وب سایت Lead Generation را اجرا کنید، کدام یک را ترجیح می دهید:

  • ماهانه 1000 بازدید کننده داشته باشید و 3 نفر فرم ارتباط با ما را پر کنند؟ یا ...
  • ماهانه 300 بازدید کننده داشته باشید و 40 نفر فرم ارتباط با ما را پر کنند؟

اگر از سئو برای بالا بردن ترافیک، با هدف تبادل نظر استفاده می کنید، برایتان آرزوی موفقیت داریم. قبل از سرمایه گذاری روی سئو، مطمئن شوید که اهداف تجاری خود را مشخص کرده اید، و سپس از سئو برای پیاده سازی آن استفاده کنید.

سئو بسیار بیشتر از شاخص های پوچ است و زمانی که به درستی اجرا شود، به کسب و کارهای واقعی در جهت رسیدن به موفقیت کمک می کند.

در ادامه با فصل 2 سری آموزش سئو همراه باشید

 

منبع: moz.com

مقالات مرتبط

سئو به معنی بهینه سازی برای موتورهای جست و جو می باشد که انواع مختفلی از قبیل سئو کلاه سفید،سئو کلاه خاکستری و سئو کلاه سیاه می باشد.
سئو چیست|سئو در یک نگاه

سئو به معنی بهینه سازی برای موتورهای جست و جو می باشد که انواع مختفلی از قبیل سئو کلاه سفید،سئو کلاه خاکستری و سئو کلاه سیاه می باشد.

سئو کلاه سفید چیست؟
سئو کلاه سفید چیست؟

همان طور که می دانید سئو به معنی بهینه سازی برای موتور های جست و جو می باشد. در این مقاله قصد داریم انواع سئو خصوصا سئو کلاه سفید را برای شما عزیزان شرح دهیم. به صورت خلاصه به سئو قانون مندی که تمام قوانین و شرایط موتورهای جست و جو را رعایت می کند و هرگز عملی خلاف قوانین انجام نمی دهد سئو کلاه سفید می گویند.همراه ما باشید میانگین زمان مطالعه : 15 دقیقه

راهنمای آموزش سئو برای افراد مبتدی
راهنمای آموزش سئو برای افراد مبتدی

7 بخش برای تبدیل شدن به یک کارشناس سئو حرفه ای! اگر برای بهبود ترافیک سایت جدی هستید و با مفهوم سئو نا آشنایید، پیشنهاد ما به شما این است که این مقاله را از اول تا آخر بخوانید. یادگیری اصول اولیه سئو قدمی مهم در جهت دستیابی به اهداف کسب و کار آنلاین شماست.

برچسب ها:

دوست دارید به اشتراک بذارید از طریق:

نظرات

  • reza moghadasi
    14 مرداد 1398

    مزرعه لینک سازی به چه دلیل برای سایت مضر هست؟

    پاسخ
    فراموج
    15 مرداد 1398

    سلام روزتون بخیر،
    به این دلیل که استفاده بی مورد از این روش باعث میشه که ربات های گوگل به سایت شما حساس شوند و در صورت استفاده نادرست سایت شما پنالتی میشه. 

    پاسخ
  • لیدا عبداللهی
    16 مرداد 1398

    سلام میشه درباه سئو کلاه سیاه بیشتر بگین و اینکه سئو کلاه سفید به کارهای روتین و روزمره گفته میشه که برای سئو انجام میدیم؟

    پاسخ
    فراموج
    19 مرداد 1398

    سلام روز خوش ،
    به طور کلی به کارهایی که برخلاف قوانین و الگوریتم های معرفی شده توسط گوگل انجام میدیم تا سایتمون در رتبه های بالا قرار بگیره میگن سئو کلاه سیاه . برای سئو کلاه سفید هم باید کار هارو به صورتی انجام بدین که کاربران راضی بوده و طبق الگوریتم ها نیز باشد. 

    پاسخ
  • sara jabari
    19 مرداد 1398

    سلام برای موتور جستجو گوگل لینک بیلدینگ در سئو آن تاثیر داره یا نه ؟

    پاسخ
    فراموج
    20 مرداد 1398

    سلام روز بخیر ،
    بله قطعا لینک بیلدینگ تاثیر داره در سئو سایت اما به شرطی که به صورت درست و متناسب با قوانین ارائه شده صورت بگیره . 

    پاسخ
  • مهدی میرزایی
    20 مرداد 1398

    مرسی ممنون خیلی عالی بود :)

    پاسخ
    فراموج
    22 مرداد 1398

    سلام روز بخیر، 
    ممنون از نظرات شما . سایر مقالات مارو هم مورد مطالعه قرار بدین. 

    پاسخ
    فراموج
    22 مرداد 1398

    سلام روز بخیر، 
    ممنون از نظرات شما . سایر مقالات مارو هم مورد مطالعه قرار بدین. 

    پاسخ
  • محسن فیضی
    26 مرداد 1398

    چرا بازدید زیاد از وبسایت در مقابل فرم کم پر کردن بد هستش ؟

    پاسخ
    فراموج
    27 مرداد 1398

    سلام روز خوش 
    به این دلیل که هرچه اطلاعات شما نسبت به کاربران سایت خود بیشتر باشد ، خدمات بهتری را میتوانید به آن ها ارائه دهید . 

    پاسخ
نظر خود را وارد نمایید