SMO چیست؟

SMO چیست|نگاهی بر آینده بهینه سازی رسانه های اجتماعی

SMO چیست|نگاهی بر آینده بهینه سازی رسانه های اجتماعی

فهرست مطالب:

بهینه سازی رسانه های اجتماعی چیست؟

اثرات بهینه سازی رسانه های اجتماعی (SMO)

انواع رسانه های اجتماعی

بهینه سازی رسانه های اجتماعی پیام رسان

SEO در برابر SMO

افزایش موفقیت با استفاده از SMO

 را اشتباه نگیرید SMO

   نیاز داریمSMO الگوریتم های گوگل: چرا به 

 بهینه سازی رسانه های اجتماعی چیست؟

امروزه موتور های جستجو سیاست کلی خود را برای دریافت رتبه بهتر بر اساس تعامل با مخاطبان قرار داده اند.  اما به نظرتان در رسانه های اجتماعی رتبه های برتر به چه صورت اهدا می شود؟ بهینه سازی رسانه های اجتماعی یا SMO تمامی فرآیند ها و فعالیت هایی را که در راستای بهبود تجربه کاربر از حضور در رسانه اجتماعی شما اتفاق می افتد؛ شامل می شود. به عنوان یک استراتژی دیجیتالی بهینه سازی رسانه های اجتماعی می تواند برای افزایش آگاهی از محصولات و خدمات جدید، ارتباط با مشتریان و ... مورد استفاده قرار گیرد.

در ادامه با ما همراه باشید تا درک خوبی از SMO دریافت کنید و از اثرات آن بیشتر برایتان بگوییم همینطور به تقابلی جذاب بین SEO و SMO سری میزنیم تا بدانیم چه تاثیری بر یکدیگر دارند و کدام یک می تواند به برتری برسد.  در انتهای این مقاله جذاب منتظر یک خبر جذاب تر باشید...

اثرات بهینه سازی رسانه های اجتماعی (SMO)

برای سال ها بهینه سازی برای موتور های جستجو استانداردی بود که اکثر دیجیتال مارکتر ها آن را طی می کردند. اما امروزه به دلیل استفاده بسیار زیاد کاربران اینترنت از رسانه های اجتماعی، بهینه سازی آن مطرح شد به طوری که رسانه های اجتماعی به موازات موتور های جستجو حرکت می کنند و حتی در برخی موارد از آن جلو زده اند. رسانه های اجتماعی حتی تاثیر بسیار مثبتی در بهینه سازی برای موتور های جستجو دارند و امروزه فعالیت در این رسانه ها امتیاز مثبتی برای بهینه سازی موتور های جستجو دارد. مطالعات نشان داده شرکت های موفق در سئو همواره بر روی رسانه های اجتماعی نیز فعالیت می کنند. بهینه سازی رسانه های اجتماعی مزایای بسیار زیادی مانند تقویت یک برند، جریان سازی، افزایش بازدید وب سایت، و ارتباط بهتر یک شرکت با مخاطبان خود دارد.

social mediaانواع رسانه های اجتماعی

انواع مختلفی از رسانه های اجتماعی، برای انتشار انواع اطلاعات وجود دارد که از معروف ترین آن ها می توان به فیسبوک اشاره کرد که در آن می توانید با دوستان خود در ارتباط باشید. همچنین با استفاده از توییتر می توانید اخبار بروز را دنبال کنید و  خبر هایی را با دوستان خود و دیگر افراد به اشتراک بگذارید. در یوتیوب می توانید ویدیو های خلاقانه خود را منتشر کنید و اما در اینستاگرام نیز می توانید تصاویر خلاقانه خود را با دنبال کنندگانتان به اشتراک بگذارید و نظرات آنان را دریافت کنید حتی در جدیدترین آپدیت های اینستاگرام، این شرکت پا را فراتر گذاشته و محیطی برای کاربران خود فراهم کرده تا با استفاده از آن کاربران بتوانند جزییات بیشتری از روزمرگی های خود را به اشتراک بگذارند.

با استفاده از رسانه های اجتماعی می توانید کاربران را به سمت وب سایت خود هدایت کنید جایی که می توان اطلاعات بیشتری در زمینه کاری خود به کاربران ارائه کرد.به عنوان مثال یک کمپین تبلیغاتی در رسانه های اجتماعی می تواند بازدیدکنندگان را به صفحه فروش نمایندگی های محلی ببرد و با استفاده از آن اطلاعات تبلیغاتی خود را به کاربران نمایش دهد.

بهینه سازی رسانه های اجتماعی پیام رسان

شرکت هایی که از چندین شبکه اجتماعی استفاده می کنند ممکن است بخواهند پستی را در همه این شبکه ها به اشتراک بگذارند.خوشبختانه وبمستر های این شرکت می توانند با استفاده از رسانه های اجتماعی که قالبا امکان مکالمه را فراهم ساخته، بازخورد کاربران را دریافت کنند و از آن در استراتژی آینده کسب و کار استفاده بهینه داشته باشند.

پیام های ارسالی در رسانه های اجتماعی می توانند متناسب با گروه خاصی از افراد باشند. مدیران رسانه های اجتماعی می توانند با استفاده از اطلاعاتی مانند، پروفایل، منطقه جغرافیایی، علاقه مندی ها و... پیام های خاصی را ارسال کنند برای مثال یک سازنده نوشابه ممکن است پیامی با مضمون چگونگی سرد نگه داشتن نوشیدنی را برای کاربرانی که در مناطق گرم هستند بفرستد. همچنین این پیام برای افرادی که در آب و هوای سرد هستند می تواند با مضمون نوشیدنی خنک یادآور تابستان است ارسال شود. همانطور که مشاهده کردید محتوای پیام ارسالی با توجه به منطقه جغرافیایی تغییر یافته اما هدف یک چیز است.

جنگ سئو

SEO در برابر SMO

در بازاریابی آنلاین همه چیز درباره آگاهی و دیدار هست. بیشتر اوقات، کاربران کسب و کار شما را از سه راه پیدا می کنند:

  • شرکت شما جز اولین رتبه های موتور های جستجو هستن
  • کسب و کار شما توسط فردی که بازدید بسیار بالایی دارد توصیه می شود
  • کاربران از شرکت شما اطلاع دارند و به دنبال شما می گردند

بهینه سازی موتور های جستجو SEO مجموعه از از استراتژی هایی است که با هدف بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو و در نتیجه ورود کاربران به سایت شما وجود دارد.

سئو موضوع بسیار جذابی هست اگر میخواهید بیشتر درباره این موضوع جذاب بدونید مقاله سئو در یک نگاه را اصلا از دست ندهید.

 بهینه سازی رسانه های اجتماعی SMO، می تواند بخشی از سئو باشد و حتی به هر سه راهی که کاربران میتوانند از طریق آن شما را پیدا کنند کمک کند.

افزایش موفقیت با استفاده از SMO

بدیهی است که SMO با شبکه های اجتماعی و اهمیت روز افزون آنها برای تجارت رابطه مستقیم دارد. این جنبه بهینه سازی رسانه های اجتماعی با حضور شرکت ها به جهت افزایش شهرت و تعامل از طریق رسانه های اجتماعی همراه است. تعاملی که نه تنها از طریق رسانه های اجتماعی بزرگ مانند فیسبوک و توییتر و اینستاگرام امکان پذیر است. بلکه با شناسایی مخاطبان خود می توانید رسانه های اجتماعی ای را که آن ها بیشتر در آن حضور دارند را پیدا کنید و در آن فعالیت کنید.

فعالیت بر روی SMO کمک بسیار زیادی در تقویت نام تجاری و تقویت دید کاربران نسبت به کسب و کار شما می کند. زمانی که نگاه کاربر به کسب و کار شما تقویت شود؛ پیشرفت و افزایش فروش را برای شما به همراه دارد. بهینه سازی رسانه های اجتماعی می تواند باعث آشنایی و همچنین اعتماد به کسب و کار شما شود. زیرا کاربرانی که به رسانه های اجتماعی شما می آیند نه تنها بازدید کننده شما هستن بلکه می توانند افراد دیگر را نیز به سمت رسانه اجتماعی شما هدایت کنند.

SMO را اشتباه نگیرید

اگر به دنبال بهبود SMO خود هستید بسیار دقت کنید که از رسانه های اجتماعی صرفا برای دریافت بک لینک استفاده نکنید  وب سایت هایی مثل فیسبوک، گوگل+، اینستاگرام، لینکدین و ... نمونه بسیار مناسبی از برای این مثال هستند. صرفا قرار گرفتن لینک رسانه های اجتماعی در صفحه سایت شما نه به معنای SMO هست و نه کاری مثبت برای SEO، پس به هیچ وجه اشتباه نگیرید.

یکی از مهم ترین عناصر در بهبود SMO تعامل با مخاطبان است. صرفا پاسخ دادن به نظرات مخاطبان به خودی خود عنصر مهمی در SMO به حساب نمی آید اما تعامل با کابران باعث اعتماد بیشتر کاربر به رسانه اجتماعی شما می شود همینطور باعث می شود کاربران وفادار پیدا کنید و دیگر مخاطبان را به سمت رسانه اجتماعی شما بیاورد. همچنین در یکی از مهم ترین عناصر یعنی محتوا تاثیر بسزایی دارد. شما با تعامل بیشتر با کاربران خود می توانید خواسته آنان را درک کنید و محتوای رسانه اجتماعی خود را به سمت خواسته آنان سوق دهید.

الگوریتم گوگل

الگوریتم های گوگل: چرا به SMO نیاز دارید

گوگل همیشه در حال تغییر و بروزرسانی الگوریتم های خود هست. الگوریتم هایی مثل الگوریتم گوگل پاندا، مرغ مگس خوار، پنگوئن و... همیشه در حال بروزرسانی و بهتر شدن است. گوگل امروزه بیشتر به دنبال تعامل بیشتر سایت ها با کاربران خود هست و سعی می کند رتبه های برتر خود را به سایت هایی بدهد که با کاربران خود در تعامل هستند. یکی از فاکتور های گوگل برای به سرانجام رساندن این ایده جذاب؛ رسانه های اجتماعی هستند. فرض کنید مطلبی بسیار جذاب بر روی رسانه اجتماعی خود قرار دادید و کاربران از آن بسیار استقبال کرده اند. اما گوگل این استقبال کاربران را از چه راهی متوجه می شود و به وب سایت شما امتیاز مثبت میدهد؟ میزان اشتراک گذاری محتوای شما توسط کاربران می تواند معیار خوبی برای گوگل باشد که تشخیص دهد، شما تا چه اندازه به کاربران خود احترام می گذارید و محتوایی را برای آنان محیا می کنید که مورد قبول آنان قرار گیرد. در نهایت گوگل با استفاده از همین معیار ساده و دیگرا فرآیند ها کیفیت مطلب شما را درک کرده و وب سایت و یا حتی رسانه اجتماعی شما در گوگل رتبه بهتری دریافت کرده و در نهایت منجر به افزایش کاربران می شود که همین امر باعث تاثیر مثبت بر روی SMO رسانه شما می شود.

کلام آخر

حال می توان گفت با مطالعه این مقاله درک مناسبی از SMO دارید  اما آیا صرفا داشتن درک از موضوعی به موفقیت در آن موضوع کمک می کند؟! پاسخ منفی هست. در اینجاست که خبر جذاب ما می تواند تلخی پاسخ منفی را از بین ببرد مطمین باشید که وب سایت شرکت فراموج را به خاطر بسپارید چرا که قراره براتون بیشتر از بهینه سازی رسانه های اجتماعی بگیم منتظر مقاله های جذاب دیگر در مورد SMO باشید...

راستی حالا که صحبت از رسانه های اجتماعی شد به هیچ وجه اینستاگرام شرکت فراموج را از دست ندهید و با ما در ارتباط باشید...

مقالات مرتبط

راهنمای آموزش سئو برای افراد مبتدی
راهنمای آموزش سئو برای افراد مبتدی

7 بخش برای تبدیل شدن به یک کارشناس سئو حرفه ای! اگر برای بهبود ترافیک سایت جدی هستید و با مفهوم سئو نا آشنایید، پیشنهاد ما به شما این است که این مقاله را از اول تا آخر بخوانید. یادگیری اصول اولیه سئو قدمی مهم در جهت دستیابی به اهداف کسب و کار آنلاین شماست.

جدیدترین آپدیت الگوریتم گوگل [آپدیت آگوست]
جدیدترین آپدیت الگوریتم گوگل [آپدیت آگوست]

در این مقاله از آخرین آپدیت های الگوریتم گوگل در ماه آگوست براتون بیشتر میگیم.تمرکز بر روی ارزش محتوایی را درک می کنیم.به توصیه گوگل از خودمون سوالات تخصصی میپرسیم و در آخر با مفهوم E-A-T آشنا می شویم و درک می کنیم که E-A-T چیست؟ پس با فراموج بهترین شرکت طراحی سایت و سئو همراه باشید

به مفاهیم اولیه و مقدماتی سئو، سئو 101 می گویند
سئو 101 چیست و چرا اهمیت دارد

در این مقاله مواردی هم چون قوانین موتورهای جستجو | مقایسه سئو کلاه سیاه با سئو کلاه سفید | دستورالعمل های وبمستر گوگل | کارهایی که باید از انجام آن ‌ها اجتناب کنید و ... بررسی کرده ایم.

برچسب ها: سئو

دوست دارید به اشتراک بذارید از طریق:

نظرات

  • moein
    22 مرداد 1398

    برای بررسی smo پیجمون از چه سایت هایی میتونیم کمک بگیریم؟

    پاسخ
    ادمین
    23 مرداد 1398

    سلام روز بخیر ،
    برای هرکدوم از شبکه های اجتماعی ابزار متفاوتی داره که در مقاله های اینده به صورت مفصل بهشون اشاره میکنم . 
    برای شروع ام میتونین از ابزار socialblade که برای تمام شبکه ها هست استفاده کنید. 

    پاسخ
  • علی
    27 مرداد 1398

    سلام من میخوام یه کسب و کار راه بندازم میخواستم ببینم که توی شبکه های مجازی فعالیت داشته باشم کافیه یا نه ؟

    پاسخ
    ادمین
    28 مرداد 1398

    سلام روز بخیر ، 
    در حالت کلی نمیتوان به این سوال پاسخ داد . چرا که شما باید ببینین جامعه هدفی که دارین بیشتر در کجا فعالیت میکنه و مخاطب های خاص خودتون رو بیشتر بشناسین. 

    پاسخ
  • mohammad javid nazar
    10 شهریور 1398

    سلام روز بخیر ، شبکه های اجتماعی هر چند وقت یکبار اپدیت میدن و اینکه ما باید در اپدیت اون ها شیوه کاریمونو عوض کنیم ؟

    پاسخ
    ادمین
    12 شهریور 1398

    سلام روز بخیر،
    آپدیت دادن شبکه های اجتماعی زمان مشخصی ندارد و اینکه شما در هر زمان باید طبق الگوریتم های جدید رفتار کنید و نیازی نیست کاری رو خارج از اون الگوریتم هایی شبکه های اجتماعی معرفی کردن انجام بدین . 

    پاسخ
نظر خود را وارد نمایید