مقالات

url،سئو،آدرس صفحه،آدرس سایت،طراحی سایت

URL

در این مقاله قصد داریم که در مورد URL ها و تاثیرات آن ها بر روی SEO سایت صحبت کنیم.

URL ( Uniform Resource Locator ) آدرس یک صفحه در فضای اینترنت می باشد که یارانه ها برای ارتباط با سرور از آن ها استفاده می نمایند.

قالب کلی آدرس یک سایت به صورت زیر می باشد که به توضیح مختصری از هر بخش می پردازیم:

 

 

protocol://domain-name.top-level-domain/path

 

protocol: پروتکل ها نشان دهنده این می باشند که یک مرور گر چگونه می تواند اطلاعات منبع را بازیابی کند.که معمولا پروتکل های استاندارد وب http و https (s مخفف secure به معنی امنیت می باشد.) می باشند . علاوه بر این دو می توانید از پروتکل های دیگری هم چون mailto (برای ایمیل) ، ftp (برای اداره ی فایل ها) استفاده نمایید.

 

:domain-name  نام سایت می باشد. شما می توانید هر نامی به شرط آن که قبلا توسط شخص دیگری ثبت نشده باشد برای وب سایت خود انتخاب نمایید.

 

top-level-domain (TLD): دامنه سطح بالا وب سایت می باشد که با . از نام دامنه جدا می شود که انواع مختلفی دارند . به طور مثال پسوند .edu برای سایت های آموزشی ، .gov برای سایت های دولتی، .ir برای سایت های ایرانی می باشد.

 

/path : بیانگر جزئیات صفحه مورد نظر می باشد به طور مثال

 درباره-ما/http://faramouj.ir  بیانگر سایت فراموج قسمت درباره ی ما می باشد.

 

تا این قسمت از مقاله هر قسمت از ادرس صفحه را بررسی کردیم. اکنون میخواهیم ویژگی های یک آدرس خوب که به روند بهبود seo سایت کمک می کند را بیان کنیم.

  • ساده و خوانا بودن URL
  • هم خوانی با محتوای صفحه
  • عدم استفاده از کاراکترهایی هم چون ؟ = % ^ و . . .
  • استفاده از - برای جداسازی کلمات
  • استفاده از حروف انگلیسی به جای حروف فارسی و اگر از حروف فارسی استفاده می نمایید سعی کنید تا جای ممکن کوتاه و مختصر باشند.
  • سعی کنید از حروف کوچک استفاده نمایید زیرا گاهی اوقات استفاده از حروف بزرگ موجب مواجه شدن با صفحات تکراری می شود.
  • . . .

 

 

منبع: moz.com

 

دوست دارید به اشتراک بذارید از طریق:

برچسب ها: سئو, طراحی سایت, برندسازی

نظرات
نظر خود را وارد نمایید