مقالات

معرفی دو ابزار کاربردی moz برای سئو

معرفی دو ابزار کاربردی moz برای سئو

در مقاله های پیشین در مورد سئو و ضرورت آن صحبت کردیم در این مقاله قصد داریم که چند ابزار کاربردی در این باره را به شما معرفی کنیم.

سایت moz.com یک منبع عالی برای یادگیری سئو می باشد، همچنین این سایت ابزارهای بسیار خوبی در اختیار شما قرار می دهد که به بررسی دو مورد از آن ها می پردازیم.

Keyword Explorer:

یکی از مناسب ترین ابزارها برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب Keyword Explorer Moz می باشد. این ابزار اطلاعاتی در رابطه با هر کلمه به شما می دهد که با استفاده از آن می توانید تصمیم گیری کنید که آن کلمه مناسب می باشد یا خیر.

ابزار انتخاب کلمات کلیدی

 

Monthly Volume: بیان گر تعداد دفعاتی کلمه مورد نظر در یک ماه سرچ شده اند.

Difficulty: بیانگر میزان سختی کلمه مورد نظر برای سئو.

Organic CTR: بیانگر میزان کلیک هایی که به طور طبیعی بر روی کلمه مورد نظر می شود نه به صورت تبلیغاتی و . . .

Priority: یک معیار کلی می باشد که همه ی جوان ب را بررسی می کند هر چه میزان آن بیشتر باشد بهتر می باشد.

Keyword Suggestions: این قسمت کلمات کلیدی مرتبط با کلمه مورد نظر شما را پیشنهاد می دهد.

SERP Analysis: نمایش سایت های برتری که رتبه ی خوبی در این کلمه کلیدی دارند.

ابزار های دیگری نیز برای انتخاب کلمات کلیدی وجود دارند همانند :

 

Link Explorer:

Link Explorer یکی از ابزار جدید سایت moz می باشد که بسیار کاربردی است شما با وارد کردن url سایت خود در این قسمت می توانید اطلاعات زیادی در رابطه با سایت خود به دست آورید.

 

link explorer

 

 

در قسمت Overview یک سری اطلاعات کلی در رابطه با سایت خود به دست آورید.

در قسمت Inbound Links می توانید متوجه اعتبار دامنه و اعتبار صفحه مورد نظر شوید هم چنین  متوجه شوید که چه سایت هایی به شما لینک داده اند و این لینک ها follow یا nofollow می باشند.

این ویژگی می تواند برای بررسی سایت های رقبا به شما کند بدین صورت که دریابید رقبای شما از چه سایت هایی بیشترین لینک ها را دریافت کرده اند.

در قسمت Anchor Text می توانید بهترین کلماتی که از آن ها در لینک گذاری ها استفاده کرده اید را مشاهده کنید.

یکی از بهترین بخش ها در این ابزار Top Pages می باشد زیرا شما با استفاده از این بخش می توانید برترین صفحات خود را دریابید هم چنین می توانید با تنظیم کردن قسمت All Status Code  صفحات ارور 404 ، ارور های سرور و یا ریدایرکت ها را پیدا کنید.

Discovered and Lost به شما نشان می دهد که چه تعداد لینک دریافت کرده اید و چه تعداد از دست داده اید.

در قسمت Compare Link Profiles میتوانید علاوه برا وارد کردن آدرس سایت خود آدرس سایت رقبای خود را نیز وارد کنید واطلاعات آن ها را با یکدیگر مقایسه نمایید.

امیدواریم با معرفی این دوابزار کاربردی توانسته باشیم کمک های لازم را به شما عزیزان کرده باشیم هم چنین منتظر معرفی ابزارهای بیشتر از طرف شرکت فراموج باشید.

 

دوست دارید به اشتراک بذارید از طریق:

برچسب ها: سئو, طراحی سایت, برندسازی

نظرات
نظر خود را وارد نمایید